3803
Sök

Orion hcca 12.2

12 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
jag skulle vilja ha mått på en bra och högljud låda till min orion hcca 12" sub. en låda man kan spela 148-150db med, steg och effekt har jag

Orioncaraudio

21 761 Inlägg
27 augusti 2008
Du kan höra med NMI här på forumet, han säljer Orion och kan säkert ge förslag. smile

Vilken bil handlar det om?

284 Inlägg
27 augusti 2008
audioman_ skrev:
jag skulle vilja ha mått på en bra och högljud låda till min orion hcca 12" sub. en låda man kan spela 148-150db med, steg och effekt har jag

om det ändå vore så väl att man kunde bestämma hur högt man önskade spela

12 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
ziderbeat skrev:
audioman_ skrev:

om det ändå vore så väl att man kunde bestämma hur högt man önskade spela

tro mej med domma basarna är inte den db volymen alls omöjlig

Orioncaraudio

12 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
NMI skrev:
vad för bil, sen hade du tänkt dig musik låda ?
vad har du för steg,

jag vill börja tävla i espl, jag har en honda crx 90a, allt jag behöver är låda, har 1st orion d5000, och 3st tudor maxima batterier

Orioncaraudio

1 785 Inlägg
30 augusti 2008
audioman_ skrev:
NMI skrev:
vad för bil, sen hade du tänkt dig musik låda ?
vad har du för steg,

jag vill börja tävla i espl, jag har en honda crx 90a, allt jag behöver är låda, har 1st orion d5000, och 3st tudor maxima batterier

Finns många som har byggt i de bilarna som ska kunna hjälpa dig med lådvolym och portar. Men det är inte säkert att de vill svara på det om du ska börja tävla.

Med de prylarna du har hade jag testat mig fram på egenhand. Man har sett många olika lösningar i den bilen som fungerar bra så det är bara att bygga och testa efter egen uppfiningsrikedom

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

21 761 Inlägg
30 augusti 2008
Ja, med det där slutsteget och en bra strömförsörjning så ska det gå att komma upp i de ljudnivåer som han önskar sig, det törs jag nog säga ganska säkert. smile

Jag brukar ge förslag på lådor till folk, men när det gäller SPL-lådor och liknande så vill jag inte räkna ut lådor eftersom det ofta inte blir som det är tänkt. Man kan få till en relativt väl fungerande låda med hjälp av beräkningsprogram, men "spela högt"-lådor är lite annorlunda faktiskt. smile

1 785 Inlägg
30 augusti 2008
Drönirettab skrev:
Ja, med det där slutsteget och en bra strömförsörjning så ska det gå att komma upp i de ljudnivåer som han önskar sig, det törs jag nog säga ganska säkert. smile

Jag brukar ge förslag på lådor till folk, men när det gäller SPL-lådor och liknande så vill jag inte räkna ut lådor eftersom det ofta inte blir som det är tänkt. Man kan få till en relativt väl fungerande låda med hjälp av beräkningsprogram, men "spela högt"-lådor är lite annorlunda faktiskt. smile

Mycket sant. Helt plötsligt så blir en låda extremt liten och långa portar särskillt när det gäller mycket effekt och basar med högt X-max värde och lågt FS

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök