Ta färddator från en bil till en annan?

Svanholm
31 augusti 2008 · 198 Inlägg

Hej! nu är det såhär att jag har köpt en till audi 100 billigt där jag ska ta massa saker från till min egna, och jag undrar om man kan ta färddatorn från den jag köpte till min och koppla in i befintligt instrument? tänkte om det är dragit kablar så det är förberett eller om det är speciellt för bil till bil vad dom stoppar in.

finns bild på min panel på sidan. ser ju nästan ut som det är en enhet som bara sticks ner i princip. på bilen med färddatorn. någon som är insatt i ämnet?

Mvh Jonas

Astaroth Däckmontör
31 augusti 2008 · 112 Inlägg

Jag tror inte att dom skulle dra fram kablar till en färddator i din bil, om den inte har en sådan från början

discokapten Kapten på disco!
31 augusti 2008 · 1 729 Inlägg

Många bilar har allt fördraget, ingen aning om hur audi har det, men på många andra märken.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Svanholm
31 augusti 2008 · 198 Inlägg

Jag hittade massa trådar på nordic audi så jag behöver ej mer hjälp smile saxat från en av dom på forumet

"Alla funktioner för själva färddatorn finns i mätarhuset förutom bränsleförbrukningen som man kopplar in på pin 10 motorstyrenheten. Allt kommer funka. Tänk på att du får med anslutningskontakten för färddatorn till spakcentralen."

tack för svar

Senast redigerat av Svanholm (31 augusti 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang