2912
Sök

kan thinner förstöra lacken?

stahre
4 september 2008
Trådstartare
tja, har skrivit ett inlägg förut om matta nästan vita fläckar på min volvo. har fått lite tips på vad jag ska göra. Idag var jag förbi mr cap och frågade en som jobbar där, och han sa till mig att gnugga med thinner och trasa för att få bort vad han trode var dålig gammal bättringsfärg, undrar bara om det är någon som vet om detta kan förstöra orginallacken på nå vis?

mvh

junsele
248 Inlägg
4 september 2008
orginal lacken klarar sig. 1-komponents bättringsfärg däremot klarar sig sämre
Senast redigerat av devilspath (4 september 2008)

stahre
4 september 2008
Trådstartare
vilket betyder? provade gnugga lite på ett ställe och det blev ju bättre, det matta vita försvan rätt bra men orginalfärgen är lite mattare än på resten av bilen... kanske går att få bort det vita och sen polera som fan med vax efter för att få upp lite lyster?

stahre
4 september 2008
Trådstartare
okej men förstör thinner på nåt vis, blir det fulare tror ni? vill veta det innan jag fortsätter. vart får jag tag på m600 medlet då?

Saabvilde!
1 708 Inlägg
4 september 2008
stahre skrev:
okej men förstör thinner på nåt vis, blir det fulare tror ni? vill veta det innan jag fortsätter. vart får jag tag på m600 medlet då?

"Bil lackerare använder det ofta!" Var ju svaret.tongue

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

stahre
4 september 2008
Trådstartare
ja jo okej, men kan jag köpa det som privatperson. säljer billackerare det på sina firmor?

16 197 Inlägg
4 september 2008
finns även M700..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
stahre
4 september 2008
Trådstartare
vad jag kunde se fanns ingen återförsäljare i uppsala tyvärr
Senast redigerat av stahre (4 september 2008)

166 Inlägg
4 september 2008
stahre skrev:

Har du inte provat använda bara nå bilpolish på det som blev matt?

stahre
4 september 2008
Trådstartare
nej inte ännu. ska låna en polermaskin ikväll och så ska jag spendera lördag med att försöka få till det.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
4 september 2008
stahre skrev:

Nej, men Tyresö, straxt utanför Stockholm...

Rock'n Roll

166 Inlägg
5 september 2008
stahre skrev:
nej inte ännu. ska låna en polermaskin ikväll och så ska jag spendera lördag med att försöka få till det.

ok, jag tror nästan att det går handgnugga bort smile

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
5 september 2008
om du gnuggar thinner på 2k lack så finns det risk för att den blir matt.. men det går ju alltid att polera upp det!

Sök