4399
Sök

Frågor ang. trimma Audi s6 2,2tq avant =)

54 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
#1
Tjena!  smile

Jag vill få lite mera klös i bilen, just nu är den bara chippad. Jag har läst om att mtm har ett kit som ska ge 370 hk, men vart finns det info om det? Har sökt men inte hittat nåt.. Kostar säkert AS!!

En effekt ökning på ca 50 hästar eller mer skulle va en bra början. Just nu ligger den väl nånstans 260-280 hk. Och det e på tok för lite med tanke på att bilen väger 1800 kilo tjänstevikt.

Fetare intercooler, lite större turbo, spridare, topplockspackning, 2,5"-3" avgass + grenrör? Räcker det för att motorn ska hålla och samtidigt få ut runt 350hk?


Tacksam för svar, har sett många som har runt 350-400 hk i sina s4, s2 osv. Skulle vara kul o höra era åsikter!


Vw trimmare
2 995 Inlägg
6 september 2008
#2
Davidz skrev:
Fetare intercooler, lite större turbo, spridare, topplockspackning, 2,5"-3" avgass + grenrör? Räcker det för att motorn ska hålla och samtidigt få ut runt 350hk?

det räcker säkert om du får någon som mappar....om du gogglar hittar du säkert 400-kits utomlands
till vettiga priser..


inte som alla andra...
127 Inlägg
6 september 2008
#3
Det du nämner stämmer bra, stålpackning, k26/27 el liknande 3"dp och bakåt, spridare och ic är osäker på grenröret hur långt det räcker, men räkna med att byta det. ska du över 400 bör du byta vevstakar, vissa säger att det håller, vissa säger inte.

Kolla runt på nordicaudi.com där finns erfarenhet

En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!

Solfilmsmontör
949 Inlägg
6 september 2008
#4
kolv bultarna ska tydligen vara den svaga länken i audis 2.2'or. Håller väll för en 350hkr.  Gör som Stampep säger gå in på nordicaudi.com där finns väldigt breda erfarenheter där.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

54 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
#5
Tjoho! smile Jo kolvbultar och vevstakar har ja hört e lite si och så om när de börjar närma sig 400hk, man e nog i alla fall inte dum om man byter till lite kraftigare grejer då!

Folk lägger ju ner runt 15 tusen för bara kjol paket och ytterligare för fälgar.. Så då borde jag själv kunna lägga det på motorn istället då ja tycker sånt e roligare i första hand..

Jag har kikat lite på garret gt3071r, någon som har erfarenhet om den turbon? Har för mig att den kosta ca 13k från 034 motoring lr va dem heter.. Från usa.

Tack för svar ja kör in o kollar i nordicaudi lite oxå!



Sök