2451
Sök

Volvo 760 T5 Kopplingsproblem!

36 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
Köpte en färdigbyggd volvo 760 med c70 t5 motor, har nu grillat kopplingen då den inte pallar med på 3:an!

Är det någon som kan ha någon skaplig gissning på vad det mest troligt kan sitta för koppling där eller vad man bör stoppa dit istället, har inte möjlighet att riva, titta och låta stå medans kopplingens beställs utan den måste rivas och sättas ihop samma dag!

Tacksam för svar!

Kloak dykare ;))
51 Inlägg
7 september 2008
Ottosson79 skrev:
Köpte en färdigbyggd volvo 760 med c70 t5 motor, har nu grillat kopplingen då den inte pallar med på 3:an!

Är det någon som kan ha någon skaplig gissning på vad det mest troligt kan sitta för koppling där eller vad man bör stoppa dit istället, har inte möjlighet att riva, titta och låta stå medans kopplingens beställs utan den måste rivas och sättas ihop samma dag!

Tacksam för svar!

Hejsan! Det bör ju vara en original c70 koppling som sitter där.. En m90 låda som du använder passar ju rakt på.. Men e du säker på att du inte rasat lådan eftersom du skriver att den inte pallar med på 3:an.. Vanligt att dom rasar på 3:an.. Men ska du uppgradera så sätt dit en tryckplatta från Audi S2.. Körde sj me en sådan på min gamla 850 & på mitt nuvarande bygge.. Dock så måste tryckplattan moddas lite.. Finns säkert färdiga tryckplattor som e bättre än original som pallar trycket bättre.. Om nu inte din låda har rasat..

Mvh

Kolla in denna tråden för ombyggnad av tryckplatta...
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=100569
Senast redigerat av BlackT5 (7 september 2008)

Hårt arbete har aldrig skadat någon,
men jag tänker inte ta risken!!!

36 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
Ahh ett svar, kanon!

Näe lådan e frisk, förstärkt på tren förövrigt..näe kopplingen pallar inte med riktigt på trean då fäste och för lite effekt för att släppa loss däcken får kopplingen att slira istället!

Okej, får ta och fundera på S2 plattan..skulle dock helt velat hitta något som är 100% bolt on för enkelhetens skull..några tips?

Kloak dykare ;))
51 Inlägg
7 september 2008
Gå in o kolla på http://www.sambilmode.se/ dom har.. Men det finns säkert fler som har..

Lycka till me bytet.. Nice bil du har smile

Hårt arbete har aldrig skadat någon,
men jag tänker inte ta risken!!!

Sök