3266
Sök

Volvo R-fälgar i Piratutförande från Molway ?

1 050 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
Är intresserad av att skaffa en komplett sats med 19" R-piratfälgar (Volvo V70) från Molway.
Pris inkl Kumho däck, balanserat packat levererat o klart: 10.800:- Låter oroväckande billigt ?

Vet att jag tidigare läste om flera olika användare av piratkopierade R-fälgar, (här på forumet) dessa hade råkat ut för div,lacksläpp vid vanlig biltvätt? det visade sig även att fälgarna saknade nödvändig grundlack. (made in China)

Undrar dock hur det är idag med dessa piratfälgar? har de blivit bättre i kvalite'n? kommer de fortfarande uteslutande från China? eller finns det tillverkare i Europa?

Finns det någon här på forumet som köpt R-fälgar från Molway? bra kvalite' ? bra kundservice? garantier?

http://www.blocket.se/vi/17065700.htm?ca=14_s
Senast redigerat av E-30 (6 september 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

5 089 Inlägg
6 september 2008
Är säkert inget fel på fälgarna, dock kanske någon har fått lacksäläpp, så att "alla" deras fälgar får lackspäll(woho för ryckten). Men däcket är troligtvis skit och molway har knappt betalat ett skit för det...  Men för 10 000 så gör det inget om det blir lacksläpp för du kommer ändå ha råd att lacka om dom. till skillnad för om du köppte ett par "kvalite" fälgar som kanske ligger på 15-20 000.

\Lindgren

329 Inlägg
6 september 2008
Köpte ace-kopior därifrån och blev besviken på allt utom priset. Lacksläpp direkt, obalans. Aldrig mer...

1 050 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
FLindgren skrev:
Är säkert inget fel på fälgarna, dock kanske någon har fått lacksäläpp, så att "alla" deras fälgar får lackspäll(woho för ryckten). Men däcket är troligtvis skit och molway har knappt betalat ett skit för det...  Men för 10 000 så gör det inget om det blir lacksläpp för du kommer ändå ha råd att lacka om dom. till skillnad för om du köppte ett par "kvalite" fälgar som kanske ligger på 15-20 000.

Jag hade nog tänkt mig att R-fälgarna skulle hänga med: 2-3 säsonger, utan lacksläpp big_smile

Kaross arbetare
79 Inlägg
8 september 2008
hmm.. köp bättre begagnade istället.. behöver inte alls vara något fel på dom.. en polare köpte av en gammal gubbe han hadde haft dom i garaget sen han köpte bilen för han hadde andra han fick loss dom för 4 tusen med däck som inte rullat.. o de va orginal wink du har nog inte sån tur men de finns ju bättre beg som sagt..

Skogsmålare
630 Inlägg
8 september 2008
Har handlat fälgar därifrån två gånger

ett par Som jag hade på min S14a och ett par nebulakopiorna tyckte kvaliten var rikigtbra

det man ska tänka på är att de väger ganska mycket

3 121 Inlägg
8 september 2008
Kumho gör absolut inga dåliga däck (med tanke på priset). Alltid lite vanskligt att köpa piratkopierade prylar, en del håller måttet andra inte.

1 050 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
viccoA skrev:
Kumho gör absolut inga dåliga däck (med tanke på priset). Alltid lite vanskligt att köpa piratkopierade prylar, en del håller måttet andra inte.

Tack för alla bra svar, jag har även varit i kontakt med Molway ang deras R-kopior.
De talade om att deras fälgar mkt riktigt kommer från Kina, och att det varit en del problem med dem. Så därför rekommenderade de mig att istället köpa originalfälgar för att ej bli besviken. big_smile

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
11 september 2008
Har dock inte köpt just dom fälgarna, men köpte mina 18" till min förra A4 därifrån, och kan säga att jag var mycket nöjd med servicen. Snabb leverans smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

Sök