2141
Sök

Vilken bas passar bra med Sinus Live 1500? (monosteget)

Team Autohifi!
865 Inlägg
15 september 2008
#41
Nanobert skrev:
När man läser något sådant här blir man bara ledsen, tyvärr gynnar sådant här inte branschen.
Att ta till metoder som gör att återförsäljarnätet blir överflödigt, då blir man rent ut sagt förbannad.
Mr Calle har som sagt produkter som även jag skulle kunna tänka mig att sälja, men när nu rycktet spridit sig ännu mera så blir man väldigt osäker på om det är sant.
Jag hörde samma historia ute på banan av en händelse, det var ett par killar som pratade i förtroende och detta skulle inte nå andras öron.

Har man varit med ett tag och känner de flesta från norr till söder som sysslar med bilstereo, blir man väldigt överaskad av en sådan här händelse.Iallafall när det rör bilstereoprodukter, denna brannsch är på väg att dö ut så..........ja det är kanske sista andetaget att överleva!

Nu menar jag inte att det går dåligt för Carbonize, utan hela denna livsstil är hotad av outbytbara orginalstereos och oseriösa nätbutiker med noll koll.
Vad tror du man själv blir.... rent rasande!
Men du & Busfarbrorn är väll polare och kanske inte så lustigt att du fortsätter....

Men kalla mig eller vår företa för "oseriöst med noll koll" är väll riktigt lågt tycker inte du det? eller var det företag på nätet i allmänhet?
Man kan ju snabbt förstå vart du får din information ifrån..... sen kan man fråga sig hur detta skull gynna dig och ursprungs mannen?
Om något är oseriöst i detta så är dessa anklagelser och de som framhäver dem... Får ju rent av hoppas att G.org tar avstånd från sådanna.


Team Autohifi!
865 Inlägg
15 september 2008
#42
jonash skrev:
Calle,

håller med dig.

Sen ser det ju liksom lite skumt ut när det står "kompis med mrCalle" i en användares signatur, och det som ALLTID (eller 99.9% av fallen) rekommenderas är era grejer. Snacka om trångsynt liksom. Det vet du med.....

Dessutom så gör han dig världens björntjänst, så många PM som jag får där de uttryckligen säger att eftersom Tujbo rekommenderat era grejer så vill dom absolut INTE köpa det...

Men, du kan som sagt inte hjälpa det - däremot kan det vara bra att veta.

mvh Jonas
Jo du Jonas..... jag kan inte göra så mycket åt det.
Vad jag förstår så är han ombed av andra att ha med det i sin signatur.... men vad vet jag?

Om så skulle vara fallet så är det ju riktigt tråkigt, kan inget annat än beklaga detta.
Men åter till min fråga........ Vad kan jag som foretagare göra för att denna pajkastning ska sluta?
Det är knapast jag som ska stå tillsvars för detta eller?


www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
15 september 2008
#43
MrCalle skrev:
busfabror skrev:
Till Mr.Calle som då tog illa vid sig, fullt förståligt då det e"hans" märke som figurerar mest i forumet....som jag sa så va det något jag hört och så som du och de "dina" spjärnar emot så kan man tolka att det skulle vara så...men som sagt, man kan tolka som man vill...

Och bör tilläggas att det är inget som denna "stolle" eller hans polare hittat på...de e prat på "gatan"....

Jag tycker det är jätteskoj att folk köper grejor inom bilstereo industrin, vare sig det är av dig, mig eller någon annan...självklart ser jag helst av mig, för då tjänar jag mer pengar...ha ha ha....men jag skulle kanske välja andra sett och marknadsföra produkterna på, inte på gratis reklam på garaget, det finns säkert reklam utrymme i form av banners eller liknande som du/ni kan köpa....om nu fallet skulle vara så....

Till alla andra som känner sig berörda, vad finns det att säga, ta det till er och fundera lite....

Snipp Snapp....sorry att din tråd spåra ut....som tyvärr e ganska vanligt....

PS. Vi kanske ska göra som Calle säger, om vi ska fortsätta diskutionen, köra genom PM....
Jag förstår inte vad du helatiden försöker gå efter.....?
Gjorde jag det inte klart nog, VI GER INTE FOLK PRYLAR FÖR ATT DE SKA LÄNKA/SKRIVA/PRATA om våra produkter. du kan försöka få det till det men så är INTE fallet.
OM nu någon har sagt det till dig att det är så.... då vet du nu att den personen ljuger!

Och sen är det klart att man tar åt sig, jag och mitt företag ska ju för F.. inte behöva gå in och be om ursäkt för att ha kunder/personer som tycker om våra produkter, hur illa låter det?
Idag om man läser en tråd som handlar om ett märke som vi håller så spårar den ur totalt pga av några personer som JAG ser det är avundssjuka ( tolka som du vill ) på att det inte är deras märke som det talas om.
Här är killen ute efter något speciellt som rubriken säger:"Vilken bas passar bra med Sinus Live 1500? (monosteget)" och ganska snart så kommer du in med ett inlägg som är helt ute och cyklar och desseutom gör en anklagelse om att vi ska "avlöna/betala/ge sakert" till folk för att de ska hänvisa till oss.
Hur sjukt är det..... lägg ner i stället och om du nu vill ha egen reklam så skriv då att denna "Audiotop bas" låter skit bra till denna och skulle passa som handen i hansken.
Jag bryr mig ärlig talat inte om du skulle göra det...... jag sitter inte och pratar om andras produkter just för att de kan jag med säkerhet sämmre än mina egna som jag jobbar dagligen med.
Att andra gör det och drar up sådanna här historier..... Jag vet inte vad jag sak säga, jag saknar fan ord till detta!

Sen rörande reklam så har vi som andra importörer reklam på olika sett.
Vi marknadsför oss på detta sett: Annonser, mässor, kataloger, banner. sponsorbilar....

Vi har valt efter allt snack på detta forum att INTE köra en banner här just pga av detta skitsnack och pajkastning som ändå är. Jag tror inte det hade blivit bättre om vi körd en banner.

Hädan efter är min önskan att man kan hålla sig till topic, vill en person ha produkter rekomenderat för sig så låt alla ha sin talan.....! om det är någon som ger ett tips om en produkt du inte gillar.... kolla vidare då och rekomndera en annan, hur svårt kan det vara?
Va bra, då har du klargjort att snacket som går på stan e rent ut sagt skitprat, då vet vi det Calle.

Men håll igen snacket om avundsjuk, Du måste sälja för att överleva, Jag har det som hobby eller ska jag säga "en kul grej"...sen att kasta skit åt andra användare eller butiker, med tanke på att han skrev att du hade några produkter som han kunde tänka sig att sälja i sin butik...de vet jag inte...de e ju din grej...inte min...

big_smile
Senast redigerat av busfabror (15 september 2008)

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
15 september 2008
#44
MrCalle skrev:
jonash skrev:
Calle,

håller med dig.

Sen ser det ju liksom lite skumt ut när det står "kompis med mrCalle" i en användares signatur, och det som ALLTID (eller 99.9% av fallen) rekommenderas är era grejer. Snacka om trångsynt liksom. Det vet du med.....

Dessutom så gör han dig världens björntjänst, så många PM som jag får där de uttryckligen säger att eftersom Tujbo rekommenderat era grejer så vill dom absolut INTE köpa det...

Men, du kan som sagt inte hjälpa det - däremot kan det vara bra att veta.

mvh Jonas
Jo du Jonas..... jag kan inte göra så mycket åt det.
Vad jag förstår så är han ombed av andra att ha med det i sin signatur.... men vad vet jag?

Om så skulle vara fallet så är det ju riktigt tråkigt, kan inget annat än beklaga detta.
Men åter till min fråga........ Vad kan jag som foretagare göra för att denna pajkastning ska sluta?
Det är knapast jag som ska stå tillsvars för detta eller?
Du kan inte göra mer än att ta avstånd från det, så du gör ju allt du kan.

Jag vet också att du kör ditt företag genom andra kanaler (även om man inte alltid blir insläppt på området - patetiskt av SCF wasnt it...yikes )

Vi får väl ta en bärs på finalen och snacka igenom dessa lustigheter smile Du kommer dit?

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Team Autohifi!
865 Inlägg
15 september 2008
#45
jonash skrev:
Du kan inte göra mer än att ta avstånd från det, så du gör ju allt du kan.

Jag vet också att du kör ditt företag genom andra kanaler (även om man inte alltid blir insläppt på området - patetiskt av SCF wasnt it...yikes )

Vi får väl ta en bärs på finalen och snacka igenom dessa lustigheter smile Du kommer dit?

mvh Jonas
Jo det gör man ju.... men SCF... Ja vad ska man säga?!?

Sen kan det vara gött med en Birra på Finalen när den nu blir...? Kan ju vara kul att lära känna dig med på ett kanske bättre sett än på forum!


Butiksinnehavare
7 Inlägg
15 september 2008
#46
MrCalle skrev:
Nanobert skrev:
När man läser något sådant här blir man bara ledsen, tyvärr gynnar sådant här inte branschen.
Att ta till metoder som gör att återförsäljarnätet blir överflödigt, då blir man rent ut sagt förbannad.
Mr Calle har som sagt produkter som även jag skulle kunna tänka mig att sälja, men när nu rycktet spridit sig ännu mera så blir man väldigt osäker på om det är sant.
Jag hörde samma historia ute på banan av en händelse, det var ett par killar som pratade i förtroende och detta skulle inte nå andras öron.

Har man varit med ett tag och känner de flesta från norr till söder som sysslar med bilstereo, blir man väldigt överaskad av en sådan här händelse.Iallafall när det rör bilstereoprodukter, denna brannsch är på väg att dö ut så..........ja det är kanske sista andetaget att överleva!

Nu menar jag inte att det går dåligt för Carbonize, utan hela denna livsstil är hotad av outbytbara orginalstereos och oseriösa nätbutiker med noll koll.
Vad tror du man själv blir.... rent rasande!
Men du & Busfarbrorn är väll polare och kanske inte så lustigt att du fortsätter....

Men kalla mig eller vår företa för "oseriöst med noll koll" är väll riktigt lågt tycker inte du det? eller var det företag på nätet i allmänhet?
Man kan ju snabbt förstå vart du får din information ifrån..... sen kan man fråga sig hur detta skull gynna dig och ursprungs mannen?
Om något är oseriöst i detta så är dessa anklagelser och de som framhäver dem... Får ju rent av hoppas att G.org tar avstånd från sådanna.
Min och busfarbrons relation ligger helt och hållet på det affärsmässiga planet.
Han kommer in som vilken leverantör som helst, och fyller på lagret av produkter.
Att han besöker butiken oftare än tex du Calle är en självklarhet då han vistas i mitt närområde.
Du har bara varit hos mig en gång, och då inte i Carbonize kostymen.

Att du tar åt dig av " noll koll " ....... varför?
Jag har inte nämnt eller tänkt på det viset ens.
Jag syftade på dessa " wanabees " som även du vet finns.

Vad jag har eller får för info har du ingen aning om, precis som jag om dig.
Men en sak som är säkert, det figurerar inte att jag " delar " ut produkter till hemliga säljare.
Du vet ju själv, jag är den enda " återförsäljaren " till dig som inte handlar och bara gnäller wink.
Jag står för att en leverantör inte ska sälja produkter själv, och särskilt inte till reduserade priser.

Jag tycker synd om dig att detta ryckte finns, du är oskyldig så länge det inte finns bevis för detta.
Jag avslutar här och nu, vill du diskutera mer så har du mitt telefonnummer.

. slut!
Senast redigerat av Nanobert (15 september 2008)

Ljudbyggaren
Garnisonsgatan 13, Helsingborg. Tel: 042-164750.

Team Autohifi!
865 Inlägg
15 september 2008
#47
Nanobert skrev:
Min och busfarbrons relation ligger helt och hållet på det affärsmässiga planet.
Han kommer in som vilken leverantör som helst, och fyller på lagret av produkter.
Att han besöker butiken oftare än tex du Calle är en självklarhet då han vistas i mitt närområde.
Du har bara varit hos mig en gång, och då inte i Carbonize kostymen.

Att du tar åt dig av " noll koll " ....... varför?
Jag har inte nämnt eller tänkt på det viset ens.
Jag syftade på dessa " wanabees " som även du vet finns.

Vad jag har eller får för info har du ingen aning om, precis som jag om dig.
Men en sak som är säkert, det figurerar inte att jag " delar " ut produkter till hemliga säljare.
Du vet ju själv, jag är den enda " återförsäljaren " till dig som inte handlar och bara gnäller wink.
Jag står för att en leverantör inte ska sälja produkter själv, och särskilt inte till reduserade priser.

Jag tycker synd om dig att detta ryckte finns, du är oskyldig så länge det inte finns bevis för detta.
Jag avslutar här och nu, vill du diskutera mer så har du mitt telefonnummer.

. slut!
Jag tar inte åt mig.... Tycker det är en rätt dum sak att skriva ett företags namn i samma mening som man nämner en sådann sak!
Det kan lätt förknippas med vad du tycker.

Om en seriös firma som skulle få höra en sådann sak som du och Busfarbrorn säger sig ha hört.... hör det inte till normalt vett att kontakta den som de säger sig ha hört det om?
Istället så skriver ni det på ett öppet forum!?!
Både du och han är väll vuxna mäniskor med suntförnuft och borde förstå att det inte går till på detta sett!


2 911 Inlägg
15 september 2008
#48
En delvis lösning skulle ju vara att ha uppföranderegler för sponsrade och partners, hur man uppför sig på forum och andra sajter där det de facto är ett märke ni är generalagent för som diskuteras, och som de representerar.

Självklart kommer det inte funka i det stora hela, men det ger vibbar utåt att en leverantör sätter gränser och försöker hålla lite ordning på de personer som är företaget nära, sådant märks av allmänheten.

Själv jobbar jag 75% på annat håll nu när säsongen börjar bli kall, där har vi extrema regler på vad jag får säga och inte om produkter och tjänster jag arbetar med, både i tjänst och privat.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
15 september 2008
#50
MrCalle skrev:
jonash skrev:
Du kan inte göra mer än att ta avstånd från det, så du gör ju allt du kan.

Jag vet också att du kör ditt företag genom andra kanaler (även om man inte alltid blir insläppt på området - patetiskt av SCF wasnt it...yikes )

Vi får väl ta en bärs på finalen och snacka igenom dessa lustigheter smile Du kommer dit?

mvh Jonas
Jo det gör man ju.... men SCF... Ja vad ska man säga?!?

Sen kan det vara gött med en Birra på Finalen när den nu blir...? Kan ju vara kul att lära känna dig med på ett kanske bättre sett än på forum!
Forumen är inget bra sätt att försöka lära känna folk. Inte mig åtminstone....

Final helgen den 14 eller 22 November om jag förstår det hela rätt.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Team Autohifi!
865 Inlägg
15 september 2008
#51
jonash skrev:
Forumen är inget bra sätt att försöka lära känna folk. Inte mig åtminstone....
Det har jag förstått rollwink

Vi får se när detta event kommer bli av & vart... jag kommer i vart fall vara där!


84 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
#52
Morre_W skrev:
Man kanske inte ska prata om så mkt man inte har en aning om..smile

Däremot så tycker jag att man ska rekommendera produkter man själv har testat, och är nöjd med..
Vad jag sen har betalat för saker o ting, ja det hör ju inte direkt till saken...

Om man sen inte vill svara på dessa trådar med frågor om hjälp, o inte vill läsa dom, så LÅT BLI DÅ...
((Det är INTE så svårt att hoppa över en tråd man INTE vill läsa..))

Vissa är hjälpsamma, vissa inte... Sen vem man väljer att handla hos, ja det märks ju wink
Tack Morre, håller med dig fullständigt!

Visst, det finns säkert fler liknande trådar som denna. Men jag ursäktar att jag inte är så insatt i bilstereovärlden än så att jag har så bra koll på vad som passar och inte. Har hört att man inte ska stirra sig blint på wattantal och frågar därför om någon har något tips istället.

Men som sagt, du som hatar alla dessa identiska trådär - vill inte ha dina åsikter så skippa att läs dom då!

MVH Jonas


6 851 Inlägg
15 september 2008
#53
jonash skrev:
MrCalle skrev:
jonash skrev:
Du kan inte göra mer än att ta avstånd från det, så du gör ju allt du kan.

Jag vet också att du kör ditt företag genom andra kanaler (även om man inte alltid blir insläppt på området - patetiskt av SCF wasnt it...yikes )

Vi får väl ta en bärs på finalen och snacka igenom dessa lustigheter smile Du kommer dit?

mvh Jonas
Jo det gör man ju.... men SCF... Ja vad ska man säga?!?

Sen kan det vara gött med en Birra på Finalen när den nu blir...? Kan ju vara kul att lära känna dig med på ett kanske bättre sett än på forum!
Forumen är inget bra sätt att försöka lära känna folk. Inte mig åtminstone....

Final helgen den 14 eller 22 November om jag förstår det hela rätt.

mvh Jonas
Nää..Jonas är betydligt mycke trevligare IRL än vad man kan tro om han på forumet..


84 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
#54
pattilatti2 skrev:
bara för att va annars så rekomenderar ja o inte alls köpa sinus elr carpower/ som finns i 30.000trådar här...
köp pioneers basar mkt bättre smile
Så pioneer är ett märke jag kan lita på? smile


84 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
#55
Det du ska tänka på är att du väljer en bas med spolar som matchar stegets lastbarhet. Det steget klarar 1 ohm's last det betyder att du kan köra på en bas med 2*2ohm's spolar parallellt över steget för att få ut mest effekt till basen.

Vad det gäller märken så finns det många att välja på.

Det vore intressant att veta vilken bil du ska bygga i och hur mycket plats du har? Det vill man alltid veta om man ska kunna svara på frågor av detta slaget.
Har en fråga till nu, klarar bilens originalbatteri av att driva steget? Kommer troligtvis inte belasta det till nära max på det men kan vara bra att veta.. smile

bil kan jag tyvärr inte svara på just nu, hart en saab 9000 men har tänkt byta nu och blir troligtvis en bil av det lite mindre måttet, så mycket kan jag säga.

Vad är det jag ska kolla på¨angående basar för att veta om de passar bra till steget? Är det rms och vilket ohm det är på spolen(arna)?

MVH Jonas


SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
15 september 2008
#56
McBlom skrev:
pattilatti2 skrev:
bara för att va annars så rekomenderar ja o inte alls köpa sinus elr carpower/ som finns i 30.000trådar här...
köp pioneers basar mkt bättre smile
Så pioneer är ett märke jag kan lita på? smile
Ja lita på det kan du på samma sätt som du kan lita på Sinus, Carpower eller nåt utav de andra från Carbonize.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

6 851 Inlägg
15 september 2008
#57
McBlom skrev:
pattilatti2 skrev:
bara för att va annars så rekomenderar ja o inte alls köpa sinus elr carpower/ som finns i 30.000trådar här...
köp pioneers basar mkt bättre smile
Så pioneer är ett märke jag kan lita på? smile
Alltså man ska väl inte säga att Pioneer är bättre eller sämre än något annat märke.
Carpower har saker fom funkar bra, Pioneer lika så.
Finns massor med bra märken, frågan är bara vad man vill betala.


Administratör
11 858 Inlägg
15 september 2008
#58
Tråd låst då ni gått ifrån ämnet för längesen...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."


Sök