2984
Sök

Höstbilder: Corvette

puff
11 september 2008
Trådstartare
Tog några bilder i veckan.

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_28/23470000-23479999/640x480/23471620.jpg

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_28/23470000-23479999/640x480/23471672.jpg

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_28/23470000-23479999/640x480/23471884.jpg

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_28/23470000-23479999/640x480/23472158.jpg

Mvh

terazzi
11 september 2008
Trådstartare
Sweet big_smile

815 Inlägg
11 september 2008
Väldigt fin Corvette och grymma bilder!

2 126 Inlägg
Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
11 september 2008
För mycket röt toch för mycket kontrast enligt min smak. Men jag antar att det var med flit?

Whine whine!

puff
11 september 2008
Trådstartare
Urkas skrev:
För mycket röt toch för mycket kontrast enligt min smak. Men jag antar att det var med flit?

Jo, jag ökade på ganska rejält.

mvh

Fotograf
418 Inlägg
12 september 2008
Bilfotografens regel nr.1.
Svart bil = inga träd i närheten.
Bra bilder men inte med träd i bakgrunden. Hela bilen äts upp av trista speglingar av löv och grenar. Tips från mig: Ta gärna kort på öppna platser, typ solnedgångar eller typ vid byggnader. Då får du bättre resultat enligt mig. Hoppas du inte tar detta som allt för negativ kritik.
Mvh/ Peter

Hemsida: Evenemang och Foto - www.oxigen-graphics.com

FreddeK
12 september 2008
Trådstartare
oxigen-graphics skrev:
Bra bilder men inte med träd i bakgrunden. Hela bilen äts upp av trista speglingar av löv och grenar. Tips från mig: Ta gärna kort på öppna platser, typ solnedgångar eller typ vid byggnader. Då får du bättre resultat enligt mig. Hoppas du inte tar detta som allt för negativ kritik.
Mvh/ Peter

äsch fina bilder. alla är inte så kräsna som alla proffsfotografer här inne!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 september 2008
oxigen-graphics skrev:
Mvh/ Peter

Även om jag inte är någon proffsfotograf så håller jag med dig.
Snygg bil, visst! men jag tycker inte man ser bilen riktigt, för mkt reflektioner av..löv.. helt enkelt.

Men till trådskaparen! Snygg bil! (trist att det är höst nu bara, dags att gå i ide)

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
12 september 2008
oxigen-graphics skrev:
Mvh/ Peter

Polfilter kan välla lösa en hel del också?

Whine whine!

Fotograf
418 Inlägg
12 september 2008
Urkas skrev:
oxigen-graphics skrev:
Mvh/ Peter

Polfilter kan välla lösa en hel del också?

Kan lösa en del men inte allt. hmm

puff
12 september 2008
Trådstartare
oxigen-graphics skrev:
Mvh/ Peter

Det är just därför jag lägger in bilder för att jag ska få tips och kunna bli bättre!
Ska prova det nästa gång.
Jo, bilen försvinner nästan i princip.
Hur hade det blivit om jag använt min blixt i den fotomiljön?
Har faktiskt ett polfilter där man kan framhäva olika färger, hade dock inte med mig det denna gång.

Mvh

Studerande
727 Inlägg
12 september 2008
Vekligen fina bilder!

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

Fotograf
418 Inlägg
12 september 2008
puff skrev:
oxigen-graphics skrev:
Mvh/ Peter

Det är just därför jag lägger in bilder för att jag ska få tips och kunna bli bättre!
Ska prova det nästa gång.
Jo, bilen försvinner nästan i princip.
Hur hade det blivit om jag använt min blixt i den fotomiljön?
Har faktiskt ett polfilter där man kan framhäva olika färger, hade dock inte med mig det denna gång.

Mvh

Ja, vi skall hjälpas åt här.
Men mina ord är inte lag, många gillar ju dina bilder. Det gör jag oxå så klart men som du ser så äter löv och träd upp bilen. Om man skall ha träd med i bilden så skall de vå lång bort från bilen och bakom bilen så de inte speglas i den. smile
Blixt hjälper tyvärr inte i det läget. Den tar inte bort speglingar.

Mvh///Peter

Intresseklubben
673 Inlägg
12 september 2008
Fina bilder smile men håller med han peter med att löven tog upp allt.. lacka bilen i mattsvart om du ska ta såna bilder i den fina höstmiljön wink så det inte speglas lika mycket big_smile

Men förövrigt , fina bilder smile och bilen behöver vi ju inte prata om, den är ju fräsh vart den än nu står big_smile

/Mvh Andreas

puff
14 september 2008
Trådstartare
IMPRAZERN skrev:
Fina bilder smile men håller med han peter med att löven tog upp allt.. lacka bilen i mattsvart om du ska ta såna bilder i den fina höstmiljön wink så det inte speglas lika mycket big_smile

Men förövrigt , fina bilder smile och bilen behöver vi ju inte prata om, den är ju fräsh vart den än nu står big_smile

Nästa gång jag fotar så får det bli i bättre miljö helt enkelt. smile

31 Inlägg
15 september 2008
Fina bilder, bilen är också het!

..........

Sök