2725
Sök

v70 glt -98 motorstyrningproblem

Däckspert
298 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Hejsan jag har haft jätte problem med min v70 ett bra tag.

Ibland när motorn blir varm så börjar den går ryckigt ryker svart och tomgången försvinner.
Jag lämnade in den på bilnilson i alingsås. Dom hittade ingen med datorn men dom testade att byta tandstifft tänkablar fördelarlock rotor och tandspole. sen fungerade den en dag så tändes lamda lampan.
Jag åkte direkt tillbaka till bilnilsson så man kunde få felkoder. tandfel 2 och 3ans cylinder. nu står den på bil nilsson igen dom får inga felkoder och den går riktigt. jag tycker att det låter som ett glapp någon stans men var kan det vara någon stans, eller kan det vara något annat. 
Snälla hjälp både jag och min mekaniker har slut på ideer.

Livet börjar vid 6200rpm!!!

119 Inlägg
17 september 2008
inte helt ovanligt att spjällhusen krånglar

det var bättre förr.. ju förr ju bättre

601 Inlägg
17 september 2008
Pappa hade exakt sådära på sin V70 GLT -98, Var in å ut massor med gånger på verkstad, de hittade inget. Till slut kom han själv på att när han tankar så när han lossar tanklocket så suger tanken i sig massor med luft. Alltså de blir ett ENORMT vakuum, var en luftslang som satt igen. Tomgångenförsvann, gick på 3 burkar och gick inte gasa. Tyvärr så stockade denna slang igen med jämna mellanrum så han slutade dra åt tanklocket utan la bara det över hålet och problemet försvann. är kanske inte detta men en tanke iallafall tongue
Senast redigerat av Pedaal (17 september 2008)

Däckspert
298 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
kanske det är vore ju att enkelt och bra fel jag kom på att min kompis hade samma problem på sin a4 men det var inte riktigt samma symtom. men de skadar ju inte att kolla..

Däckspert
298 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
jag kom på en sak. bilnilsson har mätt upp soppa trycket de va bra. dom har kollat spridarna dom va bra. dom har mätt kompressionen och den va över förväntan för en bil som har gått 21000 mil.
om de är tanklocket so borde inte soppa trycket vara bra?hmm

Sök