4318
Sök

någon som vet ngt om clarion drx7375rw ?

159 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
blev ombedd av en polare å ta reda på vad det var för cd spelare han hittat på jobbet,
allt jag vet är att det är en clarion drx7375rw.

den har 3 lågnivå utgångar och har träfront...

bild:
http://forum.lazzat.se/attachment.php?attachmentid=2507

669 Inlägg
26 augusti 2008
jag har 3 stycken ser lika dan ut fasst utan träpanel. det var den värsta stereon 1999. kosta 12000 då..
har en i våran passat. jävligt bra stereo. läs lite på google så får du se att den är jävligt bra.
//eddie

Nysladd
19 september 2008
undrar också om den då jag har hittat en likadan på jobbet ^^

Olika
907 Inlägg
19 september 2008
9375 var värstingen på den tiden, krävde externt slutsteg då den inte hade något inbyggt.
7375 var snäppet under men kunde det mesta som 9375, möjligen hade den inte lika avancerat display med rörliga ballonger och annat smile
Gemensamt för dem är iaf att de var väldigt välbyggda och lämnade väldigt bra ljud.
Fanns en del trevliga tillbehör som tex Blackbox, den mest avancerade hade tex tidskomp vilket varganska exklusivt för 10 år sedan...

Utveckligen har ju bekant gått framåt så jag kan tänka mig att de är som dagens mellanklassare ungefär.
Senast redigerat av fredriq (19 september 2008)

Mvh
Fredrik

6 851 Inlägg
19 september 2008
fredriq skrev:
9375 var värstingen på den tiden, krävde externt slutsteg då den inte hade något inbyggt.
7375 var snäppet under men kunde det mesta som 9375, möjligen hade den inte lika avancerat display med rörliga ballonger och annat smile
Gemensamt för dem är iaf att de var väldigt välbyggda och lämnade väldigt bra ljud.
Fanns en del trevliga tillbehör som tex Blackbox, den mest avancerade hade tex tidskomp vilket varganska exklusivt för 10 år sedan...

Utveckligen har ju bekant gått framåt så jag kan tänka mig att de är som dagens mellanklassare ungefär.

Fanns det inte en 8375 oxå, eller va det 5375?
Vet att det fanns 3 stycken olika i "samma" serie, men är lite osäker på nummer..
Fanns iaf en billig, en mellan och en "top of the line" i den serien..

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
19 september 2008
TT-Avant skrev:

Jodå, det fanns en 8375. En sån med blackbox hade jag för måånga år sen... smile

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

6 851 Inlägg
19 september 2008
Ulf_W skrev:
TT-Avant skrev:

Jodå, det fanns en 8375. En sån med blackbox hade jag för måånga år sen... smile

Ja jag hade för mej att det gjorde det..den näst värsta man kunde ha på den tiden.
Den första man själv hade med tidskomp och EQ, efter det har man aldrig varit nöjd med ljudet utan tidskomp.

Sök