2732
Sök

Vevhustryck och ständig problematik med 3ans vevstake på 855 T-5R.

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
torpis skrev:
Står det vilka lager du skall använda på veven/blocket på 850? det står instansat på s40 iaf, så parar man ihop rätt lagerdimension med rätt säte... mekonomens sats är standard och tar ine hänsyn till detta dex...

Japp, står en kod på veven och en på blocket. Med Haynes handbok är det lätt att para ihop rätt lager på rätt ställe. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 september 2008
aningens påfrestande när det går sönder utan att något uppebart är fel...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
torpis skrev:
aningens påfrestande när det går sönder utan att något uppebart är fel...

Hehe jo, hade man bara vetat vad som var fel hade det varit lätt löst ju, pratade med Patrik på Pacman Racing nu, som byggt motorer åt Koenigsegg, och har byggt ett antal T5-or och R-motorer, ska nog ta ner motorn till honom nästa vecka så han får titta på den och felsöka lite.
Senast redigerat av TurbOla (19 september 2008)

Hårdast
143 Inlägg
20 september 2008
Bara älskar folk som har königsägg som skryt referens.  Alla i södra Halland och skåne har något med dem att göra verkar det som.    Märkligt som tusan. smile

Mitt tips är att lämna blocket till Motormekano i Halmstad.     Som för övrigt jobbar med just ovan nämnda biltilverkares ford 8'or.
Han fick lov att borra mitt block och fräsa vevhusvent, grymt kunnig.

Ps, det går att byta foder i 5'orna förövrigt..

Reservdansk
6 271 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
Mr-Crd skrev:
Bara älskar folk som har königsägg som skryt referens.  Alla i södra Halland och skåne har något med dem att göra verkar det som.    Märkligt som tusan. smile

Mitt tips är att lämna blocket till Motormekano i Halmstad.     Som för övrigt jobbar med just ovan nämnda biltilverkares ford 8'or.
Han fick lov att borra mitt block och fräsa vevhusvent, grymt kunnig.

Ps, det går att byta foder i 5'orna förövrigt..

Tyvärr vet ju alla att dom har frångått Fords motorer och tillverkar egna.
Attans, Motormekano ligger efter. wink

Det är långt till Halmstad, dessutom rekommenderar Volvo-försäljare Pacman Racing, och så vet jag efter både studiebesök och andra Nordic R-medlemmars bilar att han gör bra jobb, så därför låter jag honom ta sig an bilen.

Dessutom är det kul att hjälpa nystartade företag att få snurr på sina firmor, känns lite lokalt. smile

Hur byter man foder i femmorna då? Det har jag aldrig hört om nån som gjort.

Hårdast
143 Inlägg
20 september 2008
Ja, nu var det ju 2år sedan jag såg Ford motorerna hos Mekano. Idag kanske dom gör egna grejor.
För övrigt en firma vars ägare renoverade och jobbade med motorer innan Pacman var född..

Lycka till med din motor iaf..

Hårdast
143 Inlägg
20 september 2008
Mr-Crd skrev:
Ja, nu var det ju 2år sedan jag såg Ford motorerna hos Mekano. Idag kanske dom gör egna grejor.
För övrigt en firma vars ägare renoverade och jobbade med motorer innan Pacman var född..Typ..

Reservdansk
6 271 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
Mr-Crd skrev:
För övrigt en firma vars ägare renoverade och jobbade med motorer innan Pacman var född..

Det spelar väl ingen roll när ägaren till firman är född? Han har väl anställda som skruvar?
Ägaren skulle ju kunna vara 98 bast och dövstum och ha demens och Alzheimers. wink

Nej, nu ska vi inte vara sådana. Tack iaf. smile

Reservdansk
6 271 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
Diskuterade saken lite med Tord, som jag får hjälp av med motorproblemet.

Vi kom fram till att vi rör inget, utan sätter ihop blocket och sumpen, skruvar av turbo, grenrör, generator och insug och lämnar sen resten till Pacman i nästa vecka. smile

Sök