2454
Sök

PPC trim från BSR?

10 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
Hejsan på er. Var inne och läste på forumet om chip trimning. Jag har blivit lite sugen sen jag läste på BSR:s hemsida vad det skulle ha för effekt på min bil, en Saab 95 -01 2,0t 150 hk. Är det någon som har erfarenhet från BSR sen tidigare, har hört att dom är bra på Saab. Lägger in en länk.
http://sv.bsr.se/products/t32/

Tacksam för svar.

Reservdansk
6 271 Inlägg
14 september 2008
Det står ju vad det ger för effekt! wink

Original          Steg 1
Effekt: 165Hp            220Hp
Vrid:    258Nm          360Nm

Medeleffektsökning: 53Hp 37,2%

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

10 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
Jojo det kan jag oxå läsa det ser ju jättebra ut  men jag undrar om det är någon som har erfarenhet från BSR. Bra eller dålig.
Undrar oxå om det finns nått bra sportluft filter till saab. Inte öppet utan ett sånt som sitter i orginal luftburken.
big_smile

10 287 Inlägg
15 september 2008

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
Det verkar ju som att bsr är ett tryggt val. jag är ju bara ute efter lite mer vrid och lite hk. wink
stämmer det att bilen kan börja gå dåligt om jag senare byter till grövre avgas system som det stod i ett annat forum här på garaget? det verkar ju konstigt.

*BECE**
334 Inlägg
15 september 2008
Har ingen erfarenhet av bsr, men en kompis har chippat både en 9-3 och en 9-5 med samma motor som du har och de blev bra:)

9 Inlägg
21 september 2008
Jag har kört bsr ppc steg1 på min gamla hög ett par år nu. Fungerar jättebra. Bilen får ett helt nytt liv, blir riktigt trevlig att köra. Det enda som saknas är bottenvrid.
Om du vid senare tillfälle byter avgas el dylikt, som du skrev, så behöver du uppgradera mjukvaran med annat "steg". PPC'n kan man uppdatera hos bsr för 1500:-, om jag inte minns galet.

30 Inlägg
21 september 2008
hade min inne på bsr, men de kunde inte chipa den pga jag hade en styrbox från aeron..så jag drog till maptun;) funkar fint det..

Reservdansk
6 271 Inlägg
21 september 2008
Nord_ skrev:
Jag har kört bsr ppc steg1 på min gamla hög ett par år nu. Fungerar jättebra. Bilen får ett helt nytt liv, blir riktigt trevlig att köra. Det enda som saknas är bottenvrid.
Om du vid senare tillfälle byter avgas el dylikt, som du skrev, så behöver du uppgradera mjukvaran med annat "steg". PPC'n kan man uppdatera hos bsr för 1500:-, om jag inte minns galet.

Man uppgraderar via hemdatorn, bara man har internet, kostnadsfritt?

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 september 2008
TurbOla skrev:
Nord_ skrev:

Jag fick också den bestämda uppfattningen vid besöket hos BSR...  det var liksom deras trumfkort de bubbla om hela tiden...

bör ju framgå på deras hemsida i skrift också kan tyckas

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Reservdansk
6 271 Inlägg
21 september 2008
Uppdateringar via Internet
Via Internet kan senaste programvara kostnadsfritt hämtas från BSR’s databas. Programmet laddas ner i PPC® och sedan kan du uppdatera bilen.

Källa: http://sv.bsr.se/products/ppc/programming/

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 september 2008
Dansken- skrev:
TurbOla skrev:
Det står ju vad det ger för effekt! wink

Original          Steg 1
Effekt: 165Hp            220Hp
Vrid:    258Nm          360Nm

Medeleffektsökning: 53Hp 37,2%

Någon som har erfarenhet av hur bra cifferna från BSR stämmar? Någon som har bromsat sin bil i efterhand?

Moderna bilar så stämmer det ruggit bra, äldre bilar kan det skilja, det du dock säkert vet är att den går bättre än innan.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

9 Inlägg
21 september 2008
torpis skrev:
TurbOla skrev:
Nord_ skrev:

Jag fick också den bestämda uppfattningen vid besöket hos BSR...  det var liksom deras trumfkort de bubbla om hela tiden...

bör ju framgå på deras hemsida i skrift också kan tyckas

Visst kan man uppdatera gratis via internet. Men det man då får uppdatering på, är på programvaran man redan har, om tillverkaren kommit med någon ny förbättring på den. Vill du ha nytt trimsteg i din ppc får du snällt åka och hosta upp 1500:- hos bsrab.

bsrab.se -> FAQ -> trimmning skrev:
Vid uppgradering till Steg 3 krävs även byte av programvara. Att uppgradera programvaran från Steg 1 till Steg 3 kostar 1.500 kr (även med PPC).
Senast redigerat av Nord_ (21 september 2008)

One Man Clan
4 287 Inlägg
21 september 2008
på dom nyare bilarna har jag fått uppfattningen att ppc boxarna (eller ja bsr programvara) håller vad den lovar... å är ju smidigt att kunna återställa till orginal
Farsans diesel med bsr trim på går som ett skott....har aldrig åkt diesel som gått så bra

Reservdansk
6 271 Inlägg
21 september 2008
Nord_ skrev:
Visst kan man uppdatera gratis via internet. Men det man då får uppdatering på, är på programvaran man redan har, om tillverkaren kommit med någon ny förbättring på den. Vill du ha nytt trimsteg i din ppc får du snällt åka och hosta upp 1500:- hos bsrab.

bsrab.se -> FAQ -> trimmning skrev:
Vid uppgradering till Steg 3 krävs även byte av programvara. Att uppgradera programvaran från Steg 1 till Steg 3 kostar 1.500 kr (även med PPC).

Som t.ex. V70N R och S60R har ju bara två trimsteg, så där blir det ju bara en engångskostnad för PPCn. Om dom inte kommer upp med ett nytt trimsteg.

10 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
Tacksam för alla svar, det verkar ju ingen tvekan om att bsr är ett av de bättre.
vad ska man tro om bilotrim tex, det är ju lockande med halva priset.
http://www.bilotrim.se/system/start.asp … ;HSID=2381

Reservdansk
6 271 Inlägg
21 september 2008
magnuslindberg76 skrev:
Tacksam för alla svar, det verkar ju ingen tvekan om att bsr är ett av de bättre.

Jo det är billigare.
Men du får nog köra dit med bilen så att dom får programmera om den till dig.
Och så får du köra dit igen om du vill ha original programvara och det kostar väl extra isåfall. tongue

1 268 Inlägg
21 september 2008
TurbOla skrev:
magnuslindberg76 skrev:

Jo det är billigare.
Men du får nog köra dit med bilen så att dom får programmera om den till dig.
Och så får du köra dit igen om du vill ha original programvara och det kostar väl extra isåfall. tongue

haha ja det blir inte billigare för han i slutändan då han får pröjsa soppan tur å retur beroende på vart han åker ifrån wink

8 883 Inlägg
21 september 2008
magnuslindberg76 skrev:

Skulle nog köra på BSR är ju ett beprövat och erkänt "märke".

Fotograf på tierpidag.se

Sök