3933
Sök

Knackar höger fram

168 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
hej allesammans!

Det knackar höger fram på bilen när jag kör över gupp och liknande, har känt på höger fram däck och det glappar lite grann, hur skall jag gå till väga? vad är det som är kass?? Tacksam för snabba svar!

Tack på förhand!

4 586 Inlägg
21 september 2008
EmlanGbg skrev:
hej allesammans!

Det knackar höger fram på bilen när jag kör över gupp och liknande, har känt på höger fram däck och det glappar lite grann, hur skall jag gå till väga? vad är det som är kass?? Tacksam för snabba svar!

Tack på förhand!

tror till 100% på spindelleden kolla gärna så däcket sitter fast

1 878 Inlägg
21 september 2008
kan eventuellt vara hjulnavet, glappade på min volvo 850 oxå, så det blev att åka till volvo och inhandla ett nytt hjulnav för 1600:- pix

S40 T4
584 Inlägg
21 september 2008
kolla så det inte är drivknuten

168 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
Shady_killen skrev:

Men lixom? kan det hända något? skall jag köra lugnt eller så?tongue

S40 T4
584 Inlägg
21 september 2008
EmlanGbg skrev:
Shady_killen skrev:

Men lixom? kan det hända något? skall jag köra lugnt eller så?tongue

om det är drivknuten så bör du ju byta den.. men kolla när du kör o sväng med kraftiga svängar men inte så hög fast då.. men aa kolla om det kommer o går eller blir högre när du svänger o så. du behöver inte kör jätte försiktigt om det är drivknuten men bör bytas tycker jag isf. men kolla upp det sväng o så sen säg till mig så kan jag kolla lite mer info om det om det inte är det.

Mental retard :D
98 Inlägg
21 september 2008
låter inte som drivknuten om det bara är guppen som det låter på, skulle nog tippa på bärarmsbusningarna som är kassa alt styrstagen. hade samma skit på min gamla 850, byttade det och bilen blev som en go-cart efter det ( i förhållande till hur det var innan då )

FRA Var har jag lagt mina blåa byxor ???

168 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
Det är yttre styrleden som knackar..wink så det får bli att byta dem och sedan göra en framvagnsinställning så blir bilen stabil sedan;)

Sök