JagHarVolvo500 skrev:
Idioter finns det i alla bilar. Jag hade inte för så länge sen själv problem med ögare i 740 när jag flyttade till Finspång där verkligen ALLA omogna pubbeungar åker 740, men sen började jag snacka med en del andra som hade det och insåg att det var helt uppåt väggarna fel av mig att tänka så och grymt omoget, folk är alltid folk, det är INTE bilens fel att det är en idiot som sitter där.
Nu vill jag också tillägga en sak från
http://www.240sidan.com/240.htmlJag citerar:
"...Fortfarande 1991 ansåg det amerikanska trafiksäkerhetsverket att Volvo 240 var den säkraste bilen i hela USA. Mellan 1988 och 1993 hade inte en enda person dödats i en olycka med en 240. Ingen annan bil kan skryta med det."
"Efter nästan två decenniers produktion kom så slutet. Den 5 maj 1993 rullades den sista 240:n ut ur Torslandafabriken, en 245:a, 19 år efter att 200-serien introducerades. Nedläggningen fick folk att skriva arga brev till Volvo och krävde att tillverkningen skulle återupptas! Nedläggningen sändes även på TV. Har det någonsin hänt med en annan bilmodell?
Totalt gjordes 2 862 413 exemplar, Volvos hitills mest tillverkade modell, och troligen kommer det också att bli den någonsin mest tillverkade.
Ännu 1999 var Volvo 240 Sveriges vanligaste bil. Nu, 2003, är 240 den näst vanligaste bilmodellen (740 är vanligast), mängder av 240:or försvann i en stor utskrotningsvåg under de första åren av 2000-talet.
För inte så många år sedan var ungefär var tionde bil du mötte på svenska vägar är en Volvo 240."
Sist vill jag tillägga att dom där nersupna 240isarna en gång köptes av en stolt människa som sparat ihop sina pengar och som faktiskt uppskattade bilen, den borde fortfarande få den respekt den förtjänar.
/ Den 200-kära Tanten Talar Igen