4719
Sök

volvo 240 turbo motor?

3 Inlägg
28 april 2006
Trådstartare
#1
vilken motor är bäst  att trimma? inte vilken som är enklast och billigast utan vilken som håller för mest, och ja va är det för skilland på ET och FT?
jag vet inte asså skriv det ni kan om dessa motorer och gärna inga chansningar eller så.,.,

Mr White
1 072 Inlägg
28 april 2006
#2
B230ET har montronic insprutninssystem...FT har 2,4LH insprutninssystem(Elektroniskt)

Så den bästa i de här fallet är B230FT.


10 Inlägg
28 april 2006
#3
Edgar skrev:
vilken motor är bäst  att trimma? inte vilken som är enklast och billigast utan vilken som håller för mest, och ja va är det för skilland på ET och FT?
jag vet inte asså skriv det ni kan om dessa motorer och gärna inga chansningar eller så.,.,

är det b21 du menar ?


10 287 Inlägg
28 april 2006
#4
Håller för mest?

Hur mycket pengar vill du lägga ner och hur mycket pulver skall du ha?
Fyrsiffrigt med en B230FT eller B234F är "inga större problem" men det kostar en kvarts miljon.

/Göran

Edgar skrev:
vilken motor är bäst  att trimma? inte vilken som är enklast och billigast utan vilken som håller för mest, och ja va är det för skilland på ET och FT?
jag vet inte asså skriv det ni kan om dessa motorer och gärna inga chansningar eller så.,.,

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

3 Inlägg
28 april 2006
Trådstartare
#5
björnis skrev:
Edgar skrev:
vilken motor är bäst  att trimma? inte vilken som är enklast och billigast utan vilken som håller för mest, och ja va är det för skilland på ET och FT?
jag vet inte asså skriv det ni kan om dessa motorer och gärna inga chansningar eller så.,.,

är det b21 du menar ?

jag kan inte så mycket om allt detta men jag menar både och.
är det vettigt att köpa en b21et turbo hur mycket kan man kräma ur en sådan motor?

10 287 Inlägg
28 april 2006
#6
Problemet är att sprutet (bränslehuvudet+våg) tar slut runt 200Hkr. Vill man ha mera så får man endera yxa med ett tilläggssprut, byta bränslehuvud+våg eller byta sprut helt.

/Göran

Edgar skrev:
jag kan inte så mycket om allt detta men jag menar både och.
är det vettigt att köpa en b21et turbo hur mycket kan man kräma ur en sådan motor?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
28 april 2006
#7
Lånar tråden lite...

Bränslehuvudet i K-jet på 240turbo.

Har hört om att man gnistat bränslehuvudet i samband med trimning.

Vart sitter bränslehuvudet?
Vad innebär det att man gnistar bränslehuvudet, är det något man kan göra själv?
Vad vinner man på det? för-/nackdelar

tack på förhand//tompa


197 Inlägg
29 april 2006
#9
b21et kan du köra 550hk utan att  röra underdel och topp vet en som bromsade 568 hk i en sådan med herrejössesturbo och efitec insprutning/tändning

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...


Sök