3384
Sök

justera laddtryck på Volvo 940

jägaren
108 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
tjena. jo som ämnet löd så frågar ja nu hur man ställer in laddtrycket. köpte en mätare här om dagen men så när ja plötsligt skulle höja laddet hittade ja inte vart de var man justerade de. på BSR gör dom de för 1500 men då undrar ja vad de igentligen är som kostar så mycket. Kan man få lite hjälp att höja vorew de jätte sjyst.
/rickard

Gör Som Ford - Köp Volvo

128 Inlägg
22 september 2008
latinpetter skrev:
tjena. jo som ämnet löd så frågar ja nu hur man ställer in laddtrycket. köpte en mätare här om dagen men så när ja plötsligt skulle höja laddet hittade ja inte vart de var man justerade de. på BSR gör dom de för 1500 men då undrar ja vad de igentligen är som kostar så mycket. Kan man få lite hjälp att höja vorew de jätte sjyst.
/rickard

Du kan skruva på wastegate-klockan. På staget som sitter under turbon.

Jens

1 772 Inlägg
22 september 2008
Och även sätta ett T-kors på slangen mellan turbo å wastegate. Du kan även montera en pysventil på samma plats för att kunna justera till önskat ladd själv.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

jägaren
108 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
är de så lätt. Men man måste prova sig fram för att få fram de ladd man vill ha, asså skruva ett varv, ut å åka, skruva lite till osv. De ska ja prova imorn å se vad som händer. tack för all hjälp.

Gör Som Ford - Köp Volvo

211 Inlägg
22 september 2008
Jag satte på en pysventil på min 745a. Smidigt att man kan skruva upp och ner det så lätt som man kan nu. Fast det blir lite ostabilt ladd tycker jag.. Först går den upp till 0.8 sen ner till 0.5 och sen vid 4700rpm så går den upp till 0.8 igen...

Sök