2610
Sök

flera högtalare till slutsteg!

157 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
Hej alla! Är helt ny här och tänkte prova detta forum lite.
Har en fråga om mitt slutsteg, har ett fyrkanaligt slutsteg, och har en 12" bas inkopplat bryggat. Vilkoppla in mina framhögtalare och 6x9or till samma steg, hur gör jag då? försökte dra kabeln direkt till slutsteget från 6x9orna men fick inget ljud. Måste man ha fler utgångar på stereon eller?

Jag är verkligen nybörjare på detta, så kalla mig inte dum:P

Ha det så  bra!

47 Inlägg
24 september 2008
Du måste skaffa dig en till lågnivåkabel/splitter för att kunna spela på alla 4 kanaler. Om du har 4 kanaler på stereon behöver du 2 lågnivåkablar som du sedan drar på samma sätt som du har gjort. Om du endast har 2 ingångar för lågnivå på stereon kan du köpa en splitter kabel. Dvs. 1 hona och 2 hanar wink

Edit: Framhögtalarna kan du driva genom stereon.
Senast redigerat av Enkan (24 september 2008)

I bury those cockroaches!

157 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
Du måste skaffa dig en till lågnivåkabel/splitter för att kunna spela på alla 4 kanaler. Om du har 4 kanaler på stereon behöver du 2 lågnivåkablar som du sedan drar på samma sätt som du har gjort. Om du endast har 2 ingångar för lågnivå på stereon kan du köpa en splitter kabel. Dvs. 1 hona och 2 hanar wink

Edit: Framhögtalarna kan du driva genom stereon.

okej, jag har bara "en vit och en röd" ingång på stereon,  jag tror jag inte förstod riktigt hur du menade. Om jag  köper en line in adapter, (brl) är det helt fel? vart hittar jag denna splitter kabeln annars? om jag köper en splitter tar jag ut den lågnivå kabeln som sitter nu, sätter i en ny med flera honor och hanar på till dom olika kanalerna?

mvh

157 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
nån som kan förklara?

872 Inlägg
24 september 2008
https://www1.garaget.org/gallery/archive/84494/469552_vsz8q0.jpg
e du med? fråga om det e oklart

If its too loud you are too old!

157 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
jag är retarded:P  men bild 2, dom är som förgrenade, vart får jag tag på en sådan kabel?

872 Inlägg
24 september 2008
fredriko666 skrev:
jag är retarded:P  men bild 2, dom är som förgrenade, vart får jag tag på en sådan kabel?

ööh, typ överallt nästan. måste ju inte vara gjort för bil. kolla netonnet eller kjell ont kompany, varsomhälst

157 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
okej, om jag nu köper ett nytt steg imorrn, ska kolla på brl i barkarby. Om jag köper ett mono steg, och använder bara detta 4 kanaliga steg till högtalarna, hur gör jag då för att slippa dra alla kablar till det nya steget igen? 
mvh

956 Inlägg
24 september 2008
Du har inte en lågnivåutgång på steget ditt? Isåfall kan du ju bara köpa en kort lågnivå och dra därifrån till den andra ingången.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

157 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
nej tyvärr, tror inte det.. kan erkänna att det är ett steg från biltema(därför jag ska köpa ett mono imorrn:P) art: 24-796 kanske nån kan läsa om det där, och säga hur jag kan göra sen.

872 Inlägg
25 september 2008
a men du skaffar bara förgreningar

Sök