4279
Sök

Remmen tjuter!

168 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
I samband med att kamrem byttes på min bil byttes styrservoremmen och fläktremmen.
STrax efter började någon rem att låta/skrika vid kallstart/start och även ibland bara när jag kör " från ingenstans"
SPännde remmarna och det försvann till en början sedan började det låta igen, Spände då igen och sprutade silikonspray på. Nu är dem bra spända men låter fortfarande? vad fan är problemet:D? får mig ett frispel snart:) Tacksam för svar!
Senast redigerat av EmlanGbg (25 september 2008)

224 Inlägg
25 september 2008
har du köpt billiga remmar typ biltema så e det felet hade det på min gamla 945a oxså..
annars kan du alltid prova att spänna om allt från början, vissa remmar e så att man måste *vrida* på själva trissan och sedan spänna mer...
finns även speciell Rem spray som e kalas peppar.

168 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
softmuppen skrev:
har du köpt billiga remmar typ biltema så e det felet hade det på min gamla 945a oxså..
annars kan du alltid prova att spänna om allt från början, vissa remmar e så att man måste *vrida* på själva trissan och sedan spänna mer...
finns även speciell Rem spray som e kalas peppar.

Inga biltema remmar här inte, köptes på Eu-bildelar.
skall testa spray.....

Entreprenör
1 784 Inlägg
25 september 2008
EmlanGbg skrev:
I samband med att kamrem byttes på min bil byttes styrservoremmen och fläktremmen.
STrax efter började någon rem att låta/skrika vid kallstart/start och även ibland bara när jag kör " från ingenstans"
SPännde remmarna och det försvann till en början sedan började det låta igen, Spände då igen och sprutade silikonspray på. Nu är dem bra spända men låter fortfarande? vad fan är problemet:D? får mig ett frispel snart:) Tacksam för svar!

har du sprutat silikonspray på remmarna e de nog bara att byta dom....

168 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
EmlanGbg skrev:

har du sprutat silikonspray på remmarna e de nog bara att byta dom....

Känns så jävla drygt bara att byta ut 2 helt nya remmar....men får bli så om jag inte finner någon annan lösning..

WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
162 Inlägg
25 september 2008
Kolla så du inte har fått olja eller något annat halt,kletigt eller skit på remskivorna.
Det brukar leda till att de slirar och då kan det tjuta rejält.

Det är inte så att du kör med allt elektriskt på tex. A/C på max,en massa lampor osv.
Då brukar generatorn behöva dra lite hårdare och då kan det även tjuta lite/mycket.

Skall du använda någon spray som hjälper är det "CRC Belt Grip" (Remspray)

Tänk dock på att det är ingen universal lösning utan det hjälper ca 1 mån eller tills du har tid att gå över den på riktigt, remspray har nämligen en tendens att lösa upp remmar med, om du använder för mycket för länge.
Är i tidningsbranschen och jag som serviceansvarig använder mig av detta vid tidsbrist,innan riktig service av
stackers och produktionslinjerna.

Lycka till

Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689

168 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
MickeMys skrev:
Kolla så du inte har fått olja eller något annat halt,kletigt eller skit på remskivorna.

Det är inte så att du kör med allt elektriskt på tex. A/C på max,en massa lampor osv.
Då brukar generatorn behöva dra lite hårdare och då kan det även tjuta lite/mycket.

Tänk dock på att det är ingen universal lösning utan det hjälper ca 1 mån eller tills du har tid att gå över den på riktigt, remspray har nämligen en tendens att lösa upp remmar med, om du använder för mycket för länge.
Är i tidningsbranschen och jag som serviceansvarig använder mig av detta vid tidsbrist,innan riktig service av

Lycka till

Mvh.Micke

OKej. Har köpt 2 stycken nya remmar nu..
Hum, rätt kul att du nämner det med elektriciteten, för igår när jag startade bilen så var remmen tyst..När jag sedan drog på luftflödet till max så började remmen låta. Detta hände 2 gånger, fast sedan lät remmen ändå fastän att jag hade fläktarna på min. Min fråga till dig är då vilken utav remmarna som låter?big_smile

Tack för visat intresse!
Senast redigerat av EmlanGbg (26 september 2008)

Körv
3 535 Inlägg
26 september 2008
EmlanGbg skrev:
MickeMys skrev:

Lycka till

Mvh.Micke

OKej. Har köpt 2 stycken nya remmar nu..
Hum, rätt kul att du nämner det med elektriciteten, för igår när jag startade bilen så var remmen tyst..När jag sedan drog på luftflödet till max så började remmen låta. Detta hände 2 gånger, fast sedan lät remmen ändå fastän att jag hade fläktarna på min. Min fråga till dig är då vilken utav remmarna som låter?big_smile

Tack för visat intresse!

Själv har jag dödat typ 4-5 generatorer så jag skulle gissa på generator-remmen.

Men det är ju tack vare för mycket billjud smile come to think of it. Min mk1 skriker också.

Truckdriving Man

Sök