Du kan ta av fördelarlocket och be någon titta på rotorn när du vrider på nyckeln. Du behöver bara låta startmotorn dra någon sekund för att se det.
Sedan vet jag inte om du har så mycket att oroa dig för. Om gången blir sämre av vad du kallar "rätt" tändföljd så sätt kablarna som de satt. Annars kanske någon med bättre detaljkännedom om just 940 kan svara på det. Det kanske är en gammal omkoppling eller tjyv-hit-och-dit som ligger bakom. Så länge motorn går jämt gör det nog inget. Skruva upp stiften och kolla om de är ojämt färgade eller rentav något som är surt av bensin.
Det där med kablar som sitter löst gör inte heller så mycket om den inte går ojämt och misständer. Jag skalade av lite elkabel och virade den tunna koppartråden runt stiftets gängor en gång. Sedan tryckte jag på kabeln och då satt den bättre. Se upp så att inget hänger ned och kortsluter mot motorblocket bara. Fast då ser du oftast blixten under tändkabeln och hör den också.