4154
Sök

Ingen ström när bilen är avstängd..

59 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Har kopplat in en ny stereo i en Seat Cordoba, precis som stereo innan var kopplad.
- Tändning
- Jord,
- Ström Antenn
- Batteri ström

Men man måste för det första starta stereo manuellt och sedan sparas inga inställningar efter att man stängt av bilen. Stereo dör helt med tändningen av..
I stereon instruktionsbok står att det ska kopplas på ett speciellt sätt men hur ska jag veta hur det ser ut i bilen? någon som har ett kopplingsschema till en seat cordoba?

Hur ska jag koppla ISO kablarna för att detta ska fungera som vanligt?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
25 september 2008
Du kan testa med att skfta röd och gul kabel till enheten...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 785 Inlägg
25 september 2008
SiKth skrev:
Har kopplat in en ny stereo i en Seat Cordoba, precis som stereo innan var kopplad.
- Tändning
- Jord,
- Ström Antenn
- Batteri ström

Men man måste för det första starta stereo manuellt och sedan sparas inga inställningar efter att man stängt av bilen. Stereo dör helt med tändningen av..
I stereon instruktionsbok står att det ska kopplas på ett speciellt sätt men hur ska jag veta hur det ser ut i bilen? någon som har ett kopplingsschema till en seat cordoba?

Hur ska jag koppla ISO kablarna för att detta ska fungera som vanligt?

Koppla samman den röda och gula kabeln från din huvudenhet och anslut dem sedan till batteriets +. Då kan du använda stereon oavsett om tändningen är på eller ej.

Vill du bara använda stereon enbart med tändningen på, anslut gul kabel till tändningen fortfarande röd direkt till batteriet

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Proffa
282 Inlägg
25 september 2008
Som tidigare nämnt att skifta gul och röd..vanligt på VAG bla...

59 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
Perfekt!

Byte plats på Ström och Tändning så fungerar det fint!
Visserligen startar den inte när bilen startar men det har nog med stereon att göra, den sparar alla inställningar och har ström när bilen är av!

Tack!

5 Inlägg
28 september 2008
Vilka plintar bytte du, var det 4 och 7?

Sök