3746
Sök

celica 16v?

2 Inlägg
4 april 2006
Trådstartare
#1
Tjena grabbar o tjejer! fan kan inte med den här sidan så bra än, men hoppas nån ser de här?
funderar på att köpa en celica 16v -87 å då undra ja motorvolym? hur stark är dom? är de dubblu överliggande? nåt man ska tänka på? tacksam för svar! /jonas


1 639 Inlägg
4 april 2006
#2
är på 2 liter o lite över 140 häst med dubbla kamaxlar (om du inte köper en GT4 som har turbo och över 170 hästar)

Riktigt roliga bilar, enda problemet är väll att en del är misskötta och buskörda. Toyota har överlägsen kvalitet ! smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Mustangfrälst
199 Inlägg
4 april 2006
#3
Ägde en GTI 90a.. Den gick kanon o va otroligt rolig att köra. Bästa bilen jag ägt.
Den finns här på garaget för övrigt wink

Lycka till med planerna

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook

3 Inlägg
4 april 2006
#4
Castel skrev:
Ägde en GTI 90a.. Den gick kanon o va otroligt rolig att köra. Bästa bilen jag ägt.
Den finns här på garaget för övrigt wink

Lycka till med planerna
Hörru du castel är inte mussen bättre;) wwhhrrrrrrrmmmmmmmm...V8

i`ll be back....

Mustangfrälst
199 Inlägg
4 april 2006
#5
Parner skrev:
Castel skrev:
Ägde en GTI 90a.. Den gick kanon o va otroligt rolig att köra. Bästa bilen jag ägt.
Den finns här på garaget för övrigt wink

Lycka till med planerna
Hörru du castel är inte mussen bättre;) wwhhrrrrrrrmmmmmmmm...V8
hehe den e ju roligare, men jag tror nog Toyotan va bättre... Amerikansk kvalité är inte o jämföra wink haha

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook

3 Inlägg
4 april 2006
#6
Castel skrev:
Parner skrev:
Castel skrev:
Ägde en GTI 90a.. Den gick kanon o va otroligt rolig att köra. Bästa bilen jag ägt.
Den finns här på garaget för övrigt wink

Lycka till med planerna
Hörru du castel är inte mussen bättre;) wwhhrrrrrrrmmmmmmmm...V8
hehe den e ju roligare, men jag tror nog Toyotan va bättre... Amerikansk kvalité är inte o jämföra wink haha
Hehehe ja själv har jag ju jappsare så dem är ju bäst men mussen är rolig den me.....hooo

i`ll be back....

106 Inlägg
4 april 2006
#7
2 liters motor på 143hk enligt pappret. Katten kan du skrota bort så (enligt endel) 7hk till.
GT-4:an har 185 stendöda hästar.

Ja, som du säger dubbla överliggande kammar på dom som finns i sverige.

Rost är det som drabbar dom mest. Drivknutar såklart oxå då dom ofta är buskörda.


Motorerna är kanon kvalite.


Nått spec du undrar så skriv på. Har ägt 2st GTI och nu har jag bla en GT-4 så man börjar kunna bilarna där nu.

Mvh/Peter

---???---

146 Inlägg
4 april 2006
#8
Har en celica! roligaste bilen jag har:)

2 Inlägg
1 maj 2006
Trådstartare
#9
Tack grabbs.. vart ingen celica, vart en 200 TQ iställe smile



Sök