3031
Sök

volvo 850 glt

295 Inlägg
1 maj 2006
Trådstartare
tjäna! jag är sugen på en volvo 850 glt -92/93 ! jag älskar den sköna 2.5 liters 5an och en snygg bil att styla, men jag undrar vad en 850 glt drar per mil !? den är rätt törstig va? och en annan sak till er som har baslådor i era 850´s. låter det bra eller är det för isolerat. verkar svårt för basljudet att komma igenom med tanke på bagagekonstruktionen!!!?? har en volvo 440 nu och den äre ju lite cupe´ över, så där basar det ju på bra!  tacksam för svar!

(har btw en JBL GT4 12" 1000w bas och ett jensen steg som lämnar 325W RMS i 4ohm)

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?

10 Inlägg
2 maj 2006
min sög i sig runt 0.8l  men när jag började trimma lite så blev det snabbt runt 1.2l
passa dej för att inte sätta på öppet luftfilter som alla tror ska göra susen, för du förstör lätt lamdan och luftmassemätarn som e känsliga och då blir den törstig=)
jo jag fick in min bas rätt bra faktiskt, men man hade rätt ofta ryggstödet nere också=).men vinkla den rätt så blir det nog bra.

343 Inlägg
2 maj 2006
Min drar kring litern, tycker det går att få rätt bra ljud i bilen om man bara testar sig fram med vinklingen av lådan..
Mycket fin bil i övrigt..

1 079 Inlägg
2 maj 2006
Tänk på att 92-93 är 4bultade, kan generellt säga gå på en 95:a iaf så du får 5bult, nyare bakljus, nyare fronten, få bort lite barnsjukdomar. Många bygger om 4bult till 5bult, skaffar lågfrontslysen, nyare kofångarna/spoilers, bakljus. Allt det kostar pengar som säkerligen skulle räckt till en nyare årsmodell. Så satsa helst på en 95- och uppåt med 5bult åtminstone.

Bygg baslådan med basar mot ryggstödet, port genom skidluckan, ha den sidan vinklad, ha en kant runt lådan så det blir tätt mot sätet samt att basarna får lite slaglängd så de inte slår mot sätet.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Sök