3873
Sök

Lacka själv eller lämna in (sidkjolarna)

249 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Hej Garaget

Tänkte lacka plastskydden som sitter längst ner på sidorna längs min s40 i samma färg som bilen (ljusgrå)..

Har aldrig lackat plast förut, är det möjligt att få bra resultat om man gör det själv eller ska man göra det på nån firma? Nån som vet vad det kostar ungefär om man lämnar in?

Nya sidkjolar finns mellan 2500:- och 3000:- till min bil... Så vad tror ni är bäst;
lämna in, göra själv eller köpa nya för 2500-3000
Senast redigerat av 85an (29 september 2008)

4 767 Inlägg
29 september 2008
Jag hade lämnat in till riktig lackerare 8 dagar i veckan! smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

2 924 Inlägg
29 september 2008
Hur menar du att göra det själv? Med sprayburk?

Tänka på att sånna prylar ska tåla mkt stenskott, vägsalt, tjära och liknande... vilket är avgörande för mig...

~ Life is short, have FUN! ~

249 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
peegee skrev:
Hur menar du att göra det själv? Med sprayburk?

Tänka på att sånna prylar ska tåla mkt stenskott, vägsalt, tjära och liknande... vilket är avgörande för mig...

Tänkte väl följa råden i andra trådar jag sett om hur man lackar, men är det nån som vet ungefär hur mycket det kostar att lämna in?

Typ slipa-plastprimer-slipa-grunda-slipa-klarlacka-polera om jag fattat det rätt

Fordonslackerare
49 Inlägg
29 september 2008
det lättaste är att ringa lokala lackfirman för priserna kan skilja jätte mycket mellan olika firmor.

ville bara även påpeka att plastprimern slipar man inte, den lägger man på tunt så att slipgrunden ska fästa... glöm inte topplacken mellan grunden och klarlacken tongue ett tips...

249 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Sephira skrev:
det lättaste är att ringa lokala lackfirman för priserna kan skilja jätte mycket mellan olika firmor.

ville bara även påpeka att plastprimern slipar man inte, den lägger man på tunt så att slipgrunden ska fästa... glöm inte topplacken mellan grunden och klarlacken tongue ett tips...

Ok tack för tipsen smile

Om du jobbar som lackerare, vilken prisklass borde det ligga runt då 1000:-, 2000:- ?
Senast redigerat av 85an (29 september 2008)

249 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Verkar ligga mellan 1500-2500 kr beroende på hur materialet ser ut, om man ska lämna in det.

Tror jag försöker själv, lägger upp bild sen (om det blir bra) smile
Senast redigerat av 85an (30 september 2008)

Licens Svetsare
219 Inlägg
30 september 2008
ja gav inte mer än 1000:- för hellack på bilen av rikigt firma:P

Fordonslackerare
49 Inlägg
30 september 2008
85an skrev:
Sephira skrev:

Ok tack för tipsen smile

Om du jobbar som lackerare, vilken prisklass borde det ligga runt då 1000:-, 2000:- ?

Varsågod:)

skulle ta ca 1000.. beroende på skicket..
Senast redigerat av Sephira (30 september 2008)

Sök