Fick mig en tankeställare igår och undrade om man dubblerar antalet basar så blir det dubbelt så mycket bas.
Likaså hur mycket ökar ljudnivån i % för varje extra bas man stoppar i bilen?
Som ett exempel då:
Om jag har 1st bas i bilen och uppgraderar sedan till 4st basar, har jag då fått 4 gånger mer bas? Och likaså hur mycket ökar antalet dB för varje extra bas, kan man svara på det eller varierar ökningen beroende på vilken bas man har?
en generell fördubbling ger 3db ökning låt säga duhar 1st och ökar till 2 dåhar du ökat 3 db. går du från 2 till 4 så har du ökarytterligare 3db osv...i teorin, verkligheten är olika
member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
Fick mig en tankeställare igår och undrade om man dubblerar antalet basar så blir det dubbelt så mycket bas.
Likaså hur mycket ökar ljudnivån i % för varje extra bas man stoppar i bilen?
Som ett exempel då:
Om jag har 1st bas i bilen och uppgraderar sedan till 4st basar, har jag då fått 4 gånger mer bas? Och likaså hur mycket ökar antalet dB för varje extra bas, kan man svara på det eller varierar ökningen beroende på vilken bas man har?
/Andreas
Om du ska öka "bastrycket" så måste ha ett steg till varje bas, eller iaf en kanal på varje.
om du har en bas på en kanal o sedan kopplar in en till bas på samma kanal så blir det inge märkvärdigt ökat tryck, vist finns de undantag om du har extremt kraftigt steg.