2896
Sök

Ombyggnad: Bygga 4WD i S40 T4 98?

Meister
6 763 Inlägg
8 oktober 2008
JapMax skrev:
sik skrev:
JapMax skrev:

Knappast enklast, X70 bilarna är större.. dessutom är ju drivningen skit!
Det är väl inte samma motorn häller så lådan passar säkert inte motorn ändå.

När man ändå ska bygga om så mkt kan man lika gärna bygga om till rakställd motor, då finns de mkt att välja på. Cossiedrivlina kan man få tag på relativt billigt.

I ordet drivlina antar jag att låda ingår? wink Sen kan inte jag volvo, vad som är bra eller dåligt har jag ingen aning om! Men en volvo awd modell håller, han har inte skrivit något om 1000hk!

Vad säger att en ford lina passar bättre? Allt måste ju passas in oavsett eller?

Nej, givetvis måste en fordlina passas in.. men det ända jag hört om Volvos 4wd är att den inte håller för påfrästning. Sen tvivlar jag på att motorn går på, samt att paketet är för stort för en x40.. så jag tror överlag inte det är ett bra alternativ tongue

Fords drivlina tål iaf 400hk, passar nog bättre storleksmässigt plus att man kan komma över en billigt.
Nackdelen är att man måste rakställa motorn.

Men t4:an är väll en vit-motor? Alltså samma som 5:orna fast med en cylinderbortplockad? eller är de bara 5:orna och 6:orna som är sånna? Isåfall så passar ju den lådan rakt på. Men som sagt så är väll inte volvos paket de som håller så värst om man ska åka med effekt

Sök