3636
Sök

MS på en b20

956 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
Funderar på att trimma en b20 motor som jag har liggandes hemma. Siktar på en 160 häst eller mera.
Då kom jag at undra på om mega squirt funkar att andvända, då förgasare kommer att kosta minst 4000:-

Tänkte att det kunde bli bättre om det skulle fungera då den borde gå bättre och dra lite mindre soppa.
Så fukar det att montera, eller måste massa givare monteras som det kan bli problem med, då det inte finns några original?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Vw trimmare
2 995 Inlägg
28 september 2008
luunggan skrev:
Så fukar det att montera, eller måste massa givare monteras som det kan bli problem med, då det inte finns några original?

en hel del.....vattentemp,vr,hall eller trigger och tps är ju en bas sen tillkommer spjällhus,insug,fuelrail,spridare och bränslepump sen ska man ju helst mäta luftflödet för att få det 100% = maf/lmm osv osv växer fort på "måste ha listan"...

Volvo-Beroende
289 Inlägg
28 september 2008
Många delar som behövs kan ju tas ifrån en donator bil kan jag tänka mej, eller?

Volvo 760 TIC -84 B23ET

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
28 september 2008
Köper förgasare, Bättre ljud!

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

188 Inlägg
28 september 2008
Tja Snacka med min brosa om det!Han har MS på sin volvo 140 med b20 wink Han kan nog svara på det du behöver veta wink länkar till hans sida här på gorg http://www.garaget.org/?car=65311

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech

Lokal gasglad kille
112 Inlägg
8 oktober 2008
Weber ljud slår det mesta wink

4 001 Inlägg
8 oktober 2008
Det blir garanterat billigare med förgasare... med tanke på kostnad för givare, spjällhus m.m

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

812 Inlägg
8 oktober 2008
fråga jensgustafsson på savarturbo.se han har garanterat svaret på dina frågor.

mvh

man lever bara en gång..

Sök