2997
Sök

Lackvård: DiTec eller inte...

5 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
#1
Hej

körde DiTec lackbehandling på min gamla bil, skulle enligt många tillfrågade vara bäst...

Nu har jag nu bil och undrar om det verkligen är värt det dubbla priset...

Har snackat med en firma som kör ett medel som heter Diamond... vet inget om detta märke... Men en trestegs behandlng kostar 2500:- (DiTec 4800:-)

har någon erfarenhet på området? Är Diamond bra? är DiTec bättre


Bilvårdstekniker
766 Inlägg
9 oktober 2008
#2
Är mycket svårt att säga, beror helt på vem som utför jobbet. Kan vara väldigt varierande resultat på både repborttagning och lackskyddets hållbarhet där det senare beror på hur bra underarbetet är gjort.

Bästa är att höra runt med folk som har haft bilen inne på just en Diamond behandling på det stället du funderar på att lämna in på och kolla hur nöjda dom är med det.

MVH Chrille

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

1 854 Inlägg
9 oktober 2008
#3
Alla gör ju olika jobb men vafan 4800 får du ju "nästan" ny lack för inte värt enligt mig..

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
9 oktober 2008
#4
kostar nästan det överallt... om du ska ha något kändare märke vill säga

Team Insane Racing

Trätekniker
387 Inlägg
9 oktober 2008
#5
Det går ju alltid att sköta bilen själv tvätta den minst 1 gång i veckan, vaxa den var tredje månad.
Och använd dom bästa shampona och svamparna!

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

1 814 Inlägg
9 oktober 2008
#6
Jag skulle ha valt Ditec, mest för att det är mera känt och kan häja värdet på ett unikt sätt. Glöm inte att sköta bilen dock wink

VW Ägare
1 011 Inlägg
9 oktober 2008
#7
jag lämnade in min bil för rubbing och polering på en ditec verkstad. Blev verkligen besviken på jobbet. De hade inte orkat att ta en halv minut till att plocka loss spolarmunstycken så runt de var de oxid kvar så när jag påpeka det skyllde han på att det var omöjligt att komma så nära munstycken med maskinen.

Likadant var det ett stort område på huven som var rosa istället för röd. Likadant hade de slarvat extremt mycket runt handtagen mm.

Men som sagt det kan säkert skilja från verkstad till verkstad. Stolpskott finns överallt.

Henrik Eberlund

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
9 oktober 2008
#8
Skulle aldrig lägga 4800:- på det om jag inte var miljonär... tror som sagt att det beror mer på vem som utför jobbet.
Men annars tycker jag ju att det tillhör bilhobbyn att polera själv men har man inte tid så visst



Sök