3003
Sök

Problem sänkning volvo s40

61 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
#1
Sänkte min s40 igår och det blev skit bra förutom att fjädrarna fram ligger löst när man hissar upp den, hur kan man göra så att dom sitter fast?

//Wictor

Tyskt eller svenskt

VW Ägare
1 011 Inlägg
12 oktober 2008
#2
Kapa du fjädrarna heller använde du sänkningssats?

För använde du sänkningssats så måste det varit något fel på satsen.

kapa du fjädrarna så rek. jag att köper en riktigt sänksats annars får du ta fram svetsen och svensta fast fjädrarna i skålarna.

Henrik Eberlund

16 197 Inlägg
12 oktober 2008
#3
Lexell skrev:
Sänkte min s40 igår och det blev skit bra förutom att fjädrarna fram ligger löst när man hissar upp den, hur kan man göra så att dom sitter fast?

//Wictor

de e ju bara för att stötdämparnas "slaglängd" är för lång..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
12 oktober 2008
#4
Min V40 är sänkt 35 mm med H&Rs sats, och jag kör med originaldämparna utan problem. Så mycket går alltså att sänka utan att man måste byta dämparna bums... (Och ja, jag VET att dämparna också borde bytas samtidigt, men ekonomin... En framfjäder gick av, annars hade det nog inte blivit av när det blev heller...)

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

TEAM BREEHÄNGERS
153 Inlägg
12 oktober 2008
#5
om du bara har köpt fjädrarna, eller kapad så är de ofrånkomligt att de ligger löst. brukar göra ett hål i tallriken, och dra en slangklämma runt nedrsta varvet av fjädern. alltså spänna ner fjädern mot tallriken. funkar utmärkt när du ska besiktiga också!!

//Martin M

projekt 740 drifting - 2009
CLUB402.SE

1 833 Inlägg
12 oktober 2008
#6
Jag kör också 35mm och orginaldämpare utan problem.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

61 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
#7
DP_RACING skrev:
om du bara har köpt fjädrarna, eller kapad så är de ofrånkomligt att de ligger löst. brukar göra ett hål i tallriken, och dra en slangklämma runt nedrsta varvet av fjädern. alltså spänna ner fjädern mot tallriken. funkar utmärkt när du ska besiktiga också!!

//Martin M

Så dom säger ingenting på besiktningen?

om man sätter fast dom så kan man göra en framvagnsinställning utan problem också?

Tyskt eller svenskt

TEAM BREEHÄNGERS
153 Inlägg
12 oktober 2008
#8
har gjort de på mina bilar ja har haft med kapade fjädrar, och även med sänkningssats. funkat skitbra! gjorde framvagnsint. på en 850 ja hade gjort så på, funkar kanon! och somsagt även på bes har dom aldrig klagat på mina iaf! ska försöka fixa fram en bild så du ser hur ja har gjort.

//Martin M

projekt 740 drifting - 2009
CLUB402.SE

61 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
#9
DP_RACING skrev:
har gjort de på mina bilar ja har haft med kapade fjädrar, och även med sänkningssats. funkat skitbra! gjorde framvagnsint. på en 850 ja hade gjort så på, funkar kanon! och somsagt även på bes har dom aldrig klagat på mina iaf! ska försöka fixa fram en bild så du ser hur ja har gjort.

//Martin M

Tack Maritn. Ska ta ner fjäderbenen i morgon och kolla på det där!
det vore väldigt bra om du hitta på en bild som man förstår på 100% vad du menar!

Tyskt eller svenskt


Sök