3239
Sök

Slutstegsrekommendation för max 3-4000 kr

34 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Tja!
Funderar lite på vad ni kan rekommendera för bästa möjliga slutsteget för 3-4000kr. Har en digital designs 1012 (4 ohms spole) som är i en portad låda på 56L.
Kan också säga att baslådan är i en Mercedes 190E. För tillfället driver jag denna best med ett låg budgets 4 kanals steg som skickar ut ungefär 300w bryggat i 4 ohm.
Så som ni kan förstå så blir de inte mycket till bas när denna 12:a vill ha en hel del power för att verkligen komma till sin rätt.
Har en del funderingar på både ett Sinus Live SL-A3000 eller ett Mutant MT1500.1 XXX men vet som inte ifall dessa är något att satsa på.
Så därför vänder jag mig till er som kanske vet något om dessa steg eller kanske kan ge mig ett bra förslag på något annat? 

Mvh/ Rickard

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
12 oktober 2008
Mutantsteget spelar riktigt fint för pengarna.
Annars ett cad 15 kanske.
http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … 15&l=1
Spräcker ju budgeten med en hundring men är ett fint steg smile

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
12 oktober 2008
Mutant steg kan jag rekommendera....bra steg för pengarna...talar av erfarenhet...

Lycka till...
Senast redigerat av busfabror (12 oktober 2008)

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

Avstängd
68 Inlägg
12 oktober 2008
denna bas är jag bekant med

du ska ha kvalitet steg med MYCKET kontroll

det allra bästa . ett riktigt monster steg för TOTAL KONTROLL över din dd bas så du LER när du spelar
är utan tvekan denna kicker jag visar nu :  men skynda dig isåfall / tillfälle . ÄKTA WATT inget skitsnack , och allt behöver inte stå på max för att ge massa tryck

ett steg att åldras med . ha år efter år . även till värre basar i framtiden . BÄSTA KÖP av alla denna nu:
ett steg du ska vara rädd om,ha med till nästa bil. och nästa bil . njuta av med din bas , blivande basar . helt klart köp denna för jag vet du kommer aldrig ångra det . här är den. först till kvarn :

http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=16392
Senast redigerat av bassjunkie (12 oktober 2008)

168db!!

Avstängd
68 Inlägg
12 oktober 2008
Swedenrockers skrev:
Är du Beyond eller hans bror?
bassjunkie skrev:
Massa text

nej jag är BAS-NARKOMAN   , åter till topic

168db!!

Sök