3318
Sök

Försäkring på en Mitsubishi EVO IV ?

392 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
Som topic lyder, bor i ett litet samhälle, inte stockholm.
Helfösäkring och den kommande ägaren har haft körkort utan anmärkning i 20år+
Vad kan det i runda slängar kosta ni som vet?
Vilket bolag är bäst?

Snälla svara bara ni som vet, trött på all skit som skrivs på det här forumet.
Nästan så att man får påhopp om man frågar om man ska lacka bilen vit eller svart.

Och nej, jag kan inte räkna ut priset på nätet då bilen inte finns registrerad i deras databas.
Har prövat massvis med företag samt olika reg nr.

tackar för svar

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!

MitsuNörd
880 Inlägg
13 oktober 2008
Går väl att låna något regg nummer och kolla upp det?

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 oktober 2008
Vad sa han precis? tongue

"Och nej, jag kan inte räkna ut priset på nätet då bilen inte finns registrerad i deras databas.
Har prövat massvis med företag samt olika reg nr."

333 Inlägg
13 oktober 2008
Man kan ringa och få svar på det.
Vissa bolag har dock väldigt lång telefonkö ibland, så skicka e-mail kan vara smidigare hos vissa.

MitsuNörd
880 Inlägg
13 oktober 2008
Mortalis skrev:
Vad sa han precis? tongue

"Och nej, jag kan inte räkna ut priset på nätet då bilen inte finns registrerad i deras databas.
Har prövat massvis med företag samt olika reg nr."

Sa ? Skrev wink

Måste gå om han ringer och kollar. Eclipsen är import och jag har fått pris när jag ringt.

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

831 Inlägg
13 oktober 2008
Gå in och begär prisuppgift direkt hos önskat försäkringsbolag. Visst bilen kommer inte finnas i deras databas då sportbilar likt EVO, Supra och likartade bilar inte har en fast klass. Men du kommer ändå kunna välja att bli kontaktad efter att dom tagit reda på vilken klass bilen tillhör i dagsläget och ge dig en prisidé.

Och sen kommer ingen här på forumet kunna svara på vad försäkringspremien kommer bli på vem det nu är som är försäkringstagaren utan bara uppskatta på ett ungefär och det är ju helst meningslöst egentligen.

Så bäst gör du i att ringa eller som redan sagt fylla i uppgifterna på försäkringsbolagens hemsidor och vänta på att bli kontaktad med prisuppgift.

392 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
CrilleD skrev:
Gå in och begär prisuppgift direkt hos önskat försäkringsbolag. Visst bilen kommer inte finnas i deras databas då sportbilar likt EVO, Supra och likartade bilar inte har en fast klass. Men du kommer ändå kunna välja att bli kontaktad efter att dom tagit reda på vilken klass bilen tillhör i dagsläget och ge dig en prisidé.

Och sen kommer ingen här på forumet kunna svara på vad försäkringspremien kommer bli på vem det nu är som är försäkringstagaren utan bara uppskatta på ett ungefär och det är ju helst meningslöst egentligen.

Så bäst gör du i att ringa eller som redan sagt fylla i uppgifterna på försäkringsbolagens hemsidor och vänta på att bli kontaktad med prisuppgift.

Ja men kruxet är ju att jag kan ju inte ringa och säga, "hej jag är 22 år och har köpt en rallybil som min mamma gärna skulle vilja stå som försäkringstagare på då hon älskar att sladda i skogen"

om du förstår vad jag menar smile bara undrade om nån visste mellan tummen och pekfingret vad man kan förvänta sig

831 Inlägg
13 oktober 2008
Men det går ju ändå att kolla premien på nätet med din mors personnr och övriga uppgifter. Att ringa är väl inte så lockande det förstår jag. Men vidare kan jag nästan rekommendera dig att stå på bilen själv, bolagen blir hårdare på denna typ av försäkrande och mer griniga. Min första bil stod på morsan och när en gammal tant körde in i bilen blev det ganska mycket snack fram och tillbaka om pröjset då bilen inte direkt såg ut att köras av en morsa rent utseendemässigt. Så, jag menar dom är inte dumma utan dom fattar ju att bilarna ägs att deras söner/döttrar, så hittills har ju försäkringsbolagen varit ganska så snälla. Sen kan ju bilarna i familjen brukas av alla givetvis, men har du flyttat hemifrån är det ännu känsligare med att ha den försäkrad på morsan eller farsan.

sEAMP skrev:
CrilleD skrev:

Ja men kruxet är ju att jag kan ju inte ringa och säga, "hej jag är 22 år och har köpt en rallybil som min mamma gärna skulle vilja stå som försäkringstagare på då hon älskar att sladda i skogen"

om du förstår vad jag menar smile bara undrade om nån visste mellan tummen och pekfingret vad man kan förvänta sig

392 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
Det går inte kolla på nätet har redan testat, står hela tiden att bilen inte finns med i deras register,
eller menar du att man ska maila?
usräkta är helt slut i skallen hänger inte med på vad du skrivit när jag läste första ggn:)
Som du säger, skillnad om jag bor hemma, ska flytta nu, men kanske ska övertala tjejen då, hon är ju ändå 27 och har haft körkort i 8 år....
fan man skulle varit miljardär cool

CrilleD skrev:
Men det går ju ändå att kolla premien på nätet med din mors personnr och övriga uppgifter. Att ringa är väl inte så lockande det förstår jag. Men vidare kan jag nästan rekommendera dig att stå på bilen själv, bolagen blir hårdare på denna typ av försäkrande och mer griniga. Min första bil stod på morsan och när en gammal tant körde in i bilen blev det ganska mycket snack fram och tillbaka om pröjset då bilen inte direkt såg ut att köras av en morsa rent utseendemässigt. Så, jag menar dom är inte dumma utan dom fattar ju att bilarna ägs att deras söner/döttrar, så hittills har ju försäkringsbolagen varit ganska så snälla. Sen kan ju bilarna i familjen brukas av alla givetvis, men har du flyttat hemifrån är det ännu känsligare med att ha den försäkrad på morsan eller farsan.

sEAMP skrev:
CrilleD skrev:

Senast redigerat av sEAMP (13 oktober 2008)

831 Inlägg
13 oktober 2008
Jo jag menar det, det är snordyrt. Ja jag tror det är lämpligare att sätta den på bruden. Där är sannolikheten större att hon faktiskt äger den, även om det är en sportbil. OCH det finns ju faktiskt bilintresserade tjejer också så. Där tror jag inte dom lägger så stor vikt i att bry sig vid ett eventuellt försäkringsfall.

Appropå beställa prisuppgift på nätet går det att välja hur man vill bli kontaktad för svar, t ex via mail eller telefon. Testa t ex www.lansforsakringar.se.

sEAMP skrev:
Det går inte kolla på nätet har redan testat, står hela tiden att bilen inte finns med i deras register,
usräkta är helt slut i skallen hänger inte med på vad du skrivit när jag läste första ggn:)
Som du säger, skillnad om jag bor hemma, ska flytta nu, men kanske ska övertala tjejen då, hon är ju ändå 27 och har haft körkort i 8 år....
fan man skulle varit miljardär cool

CrilleD skrev:

sEAMP skrev:

Muttley
13 oktober 2008
sEAMP skrev:

den som ska ha bilen ska ringa och fråga. då får du bäst svar. anledningen att bilen inte ligger uppe för att kunna få pris på är kanske att den är import och dessutom en speicial bil, de ligger väl bara vanliga bilar uppe för prisräkning.

120 Inlägg
13 oktober 2008
Mitsubishi försäkringar ringde jag mestpå skoj. Domville ha ca, 40.000:- i helförs/helår på mig (19år). Jag skrattade och la på luren.

Vad jag har hört och kollat runt så är IF det enda bolaget som ger rimliga premier till typ sportbilar osv.
Hör med dom.

Men som sagt. Ring runt på alla olika försäkringsbolag och hör, och om det inte är du som står på bilen, ring inte, be henne ringa isf då dom inte är dumma och tror att du skulle ringa och försäkra en Evo åt din mor.

Mvh

Muttley
13 oktober 2008
Banan_ skrev:
Mitsubishi försäkringar ringde jag mestpå skoj. Domville ha ca, 40.000:- i helförs/helår på mig (19år). Jag skrattade och la på luren.

Vad jag har hört och kollat runt så är IF det enda bolaget som ger rimliga premier till typ sportbilar osv.
Hör med dom.

Men som sagt. Ring runt på alla olika försäkringsbolag och hör, och om det inte är du som står på bilen, ring inte, be henne ringa isf då dom inte är dumma och tror att du skulle ringa och försäkra en Evo åt din mor.

Mvh

min mamma brukar ringa och försäkra pappas bilar för pappa vill inte ringa in själv. de är inga problem med sådant.

1 079 Inlägg
13 oktober 2008
jag kollade med trygghansa för lite mer än ett halvår sedan på en helförsäkring på en evo 4, max 1000mil osv osv, 5000:-/år  helförsäkring, jag är 30år, aldrig krockat (12 skadefria år), då boende i samhälle på 20 000 invånare, bil stående i garage nattetid.
Senast redigerat av Madhouse (13 oktober 2008)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Race For Fun!
379 Inlägg
13 oktober 2008
Min evo 8 kostar 7.500kr på farsan då har han full bonus och vi bor i ett litet samhälle wink och varför skulle du inte kunna försäkra den på dina föräldrar och köra den? vi har länsförsäkringar och de har bara 1000kr mer i självrisk om man är under 24 år och något skulle hända.. så det är bara att försäkra nu och ut å gasa lite big_smile lycka till..

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

Sök