3447
Sök

Trim tips till Saab 9-5 2.0t -2001

190 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Jag sitter och kikar lite på "chippning" till min 9-5:a.
Nån som kan rekommendera nån firma? Pris? Effekt efter?

Kikade lite på maptuns hemsida. där står det att bilen kommer få 220hk efter steg 1 där. kan det stämma med bara en chippning att få så mycket som 70hk, med bensin?

Saab 9-5 2.0T :)

7 277 Inlägg
15 oktober 2008
Om du har ett lättryckare så stämmer det då den enda skillnaden mot en vanlig fulltryckare är att du saknar magnetventil, samt att programvaran är annorlunda.

Eller ja, inte säker på ifall 9-5or saknar magnetventilen också men hur som helst så laddar dom fruktansvärt lite.

Maptun är seriösa och duktiga att ha och göra med!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
15 oktober 2008
jag har magnetventil i min så det är väll bara programvara som byts ut i steg ett

2slow

Saab Viggen MC Yellow
329 Inlägg
15 oktober 2008
Satsa på någon som kan Saab väl som Maptun , Nordic el Speedparts. Jag hade inte tagit någon billigare variant som Powerchip eller någon liknande. Kör på kvalitet!

/Stefan

190 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
70hk genom bara steg 1 låter för bra för att vara sant. smile..  40-50hk kunde jag tänkt mig.

nån som vet ifall det är nåt mer än "chippning" som är hemligheten hos maptun steg1?

285 Inlägg
15 oktober 2008
Jag rekomenderar Maptun. Dom vet vad dom gör och du får ärliga effekt siffror smile
Inga fantasi siffror som utlovas hos mindre chip företag.

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!

190 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Funderar på det oxå. kanske är värt dom extra pengarna det kostar.. jag har Maptun liggandes i stan så nära och bra är det iaf tongue

Saab-Fredde skrev:
Jag rekomenderar Maptun. Dom vet vad dom gör och du får ärliga effekt siffror smile
Inga fantasi siffror som utlovas hos mindre chip företag.

2 164 Inlägg
16 oktober 2008
Maptun eller nordic ska du satsa på.
Väldigt duktiga grabbar.
Nordic i borlänge och maptun i örebo.
Kostar mer men bättre i längden.

MVH

F

Sök