3654
Sök

Bilen Rycker Iväg!

134 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
När man ska köra iväg vanligt på ettan så ryckerbilen iväg just den studen man slirar på kopplingen änna! Hela bilen studsar änna.. Går att undgå detta om man slirar mycket på kopplingen så bilen inte behöver gå trögt. .. vad kan vara felet.. det är en gammal kapitän 62 så det är ju inte några färska grejjer på den.. det är nått bak på bilen iallafall.. runt bakaxeln eller nått som rycker och smäller.. just bara när man ska köra iväg sen går den fint.. samma sak när man kör på 3an för sakta så rycker det och smäller!!!

.......
2 655 Inlägg
21 oktober 2007
är samma på brorsans e30 och den är de bussningarna i upphängningen vid bakvagn som är åt helvete slitet så den gungar just så som du säger...

134 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
Okey-.. anade att det var någon bussing.. men men.. det går att köra för det..wink

Pan
21 oktober 2007
Har samma symtom på min 740 dunkar även när jag åker "sicksak" på vägen. Aja då vet jag vad det är iaf smile

4 506 Inlägg
21 oktober 2007
Sedan har man ju Kardangummit?! om det heter så, Vid mittuppfästningen på kardanet, Är det trasig så smattrar det och dunkar något fruktansvärt, kompisen's pajjade eller blev saboterat?! ingen aning, men Det låter nått så in i bomben fruktansvärt.

Men det är det väll kanske inte i detta fallet för det låter hela tiden tills du kommer upp i varv så kardanet centrerar sig pga rotationsfarten.
Senast redigerat av _Wallis_ (21 oktober 2007)

Kan du andas kan du dö.

Forummoderator
9 299 Inlägg
21 oktober 2007
Måste erkänna att jag skulle behöva få första posten översatt. Det skulle kunna vara motorfästena/kuddarna som är dåliga. Om motorn gungar rycker det i gasreglaget fast du har foten still. Det borde iofs inte smälla, men det kan ju vara två olika saker.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

134 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Måste få iordningen på detta hoppande och smällande. har bytt gummit och lagret där i mitten av kardan för det var välldans sletet men fortfarande samma problem. kan det vara med koppling att göra?. det går att köra iväg utan några smällande eller studsande om man bara smyger iväg utan gas men har man gas som "vanligt" så hoppar hela bilen iväg och det dunkar som FAN.!

dARKiE
5 031 Inlägg
16 oktober 2008
antingen bussningnar i bakvagnen eller kopplingen som är sliten.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

143 Inlägg
16 oktober 2008
Och det dunkar o smäller i bakvagnen och inte under bilen? Kan göra ett tillägg att jag bytte ut stödlagret/gummibussningen till kardan förut på en Volvo 960 -91. Råkade sätta "stödbryggan" felvänd så kardan inte blev centrerad, jag tyckte den såg symmetrisk ut men tydligen var fästhålen för lagret inte riktigt i centrum av bryggan. Blev precis samma symtom som du beskriver här, inga konstigheter vid mjukstart men gasade man på så förde den ett jäkla liv inunder bilen. Bara att vända på den så försvann missljuden.

134 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Mccoy skrev:
Och det dunkar o smäller i bakvagnen och inte under bilen? Kan göra ett tillägg att jag bytte ut stödlagret/gummibussningen till kardan förut på en Volvo 960 -91. Råkade sätta "stödbryggan" felvänd så kardan inte blev centrerad, jag tyckte den såg symmetrisk ut men tydligen var fästhålen för lagret inte riktigt i centrum av bryggan. Blev precis samma symtom som du beskriver här, inga konstigheter vid mjukstart men gasade man på så förde den ett jäkla liv inunder bilen. Bara att vända på den så försvann missljuden.

själva den bryggan som gummit sitter pressat i? den har jag inte tagit bort utan knacka ut det gammla gummit och pressa i det nya bara

143 Inlägg
16 oktober 2008
Ja, då är ju det uteslutet iaf. Om det skulle va kopplingen så känns det väl i kopplingspedalen om det hugger? Annars så är det som föregående inlägg.. säkert bussningarna i bakvagnen.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
16 oktober 2008
Knutkors?
Vet inte hur bakvagnen ser ut på dessa gamla rariteter. Men sitter de stag över länkarmarna? Hade de felet på en 240iaf

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Sök