2708
Sök

Lika lätt att drifta med Volvo 240 som 740?

Meister
6 763 Inlägg
17 oktober 2008
#21
AirOne skrev:
camaro67 skrev:
AirOne skrev:

Vadå enhjular alltid..?
Kolla in filmerna jag och kompisar har spelat in. Inte fasen enhjular vi "alltid"? *morr*

De beror mycke på hur man kör och hur pass sliten diffen är.

..var det där en komplimang..? (ursäkta offtopic) big_smile

Haha njaa men de är ju faktist så att kör sättet spelar in. Om jag vill så kan jag få min 740 att enhjula hela tiden om jag vill men samtidigt kan jag få den att diffa oftare om jag går in på ett annat sätt i kurvorna. Sen att den typ aldrig diffar åt höger men nästan alltid åt vänster är ju något i diffen som gör. Men du får ta de som en komplimang om du vill de tongue


DFFL
9 020 Inlägg
17 oktober 2008
#22
HyperSonica skrev:
FireTraXX skrev:
Det är skillnad på att drifta och att busköra!

Ibland blir man lite trött på dina kommentarer...

Stackars liten.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

5 089 Inlägg
17 oktober 2008
#23
740 är mera balanserad än 240in och därför tycker alla att 740in är lättare att sladda med, men själv föredrar jag 240 smile
Senast redigerat av FLindgren (17 oktober 2008)

\Lindgren

347 Inlägg
17 oktober 2008
#24
FLindgren skrev:
740 är mera balanserad är 740in och därför tycker alla att 740in är lättare att sladda med, men själv föredrar jag 240 smile

Tycker du ska kolla igenom vad du skrivit. wink Förstår inte riktigt de första du skrev. smile


5 089 Inlägg
17 oktober 2008
#25
Enchzzz skrev:
FLindgren skrev:
740 är mera balanserad är 740in och därför tycker alla att 740in är lättare att sladda med, men själv föredrar jag 240 smile

Tycker du ska kolla igenom vad du skrivit. wink Förstår inte riktigt de första du skrev. smile

hahahaha ja den fick jag enna läsa igenom om och om igen för att fatta vad jag själv skrivit:D ändrat nu wink

\Lindgren

4 001 Inlägg
17 oktober 2008
#26
FLindgren skrev:
Enchzzz skrev:
FLindgren skrev:
740 är mera balanserad är 740in och därför tycker alla att 740in är lättare att sladda med, men själv föredrar jag 240 smile

Tycker du ska kolla igenom vad du skrivit. wink Förstår inte riktigt de första du skrev. smile

hahahaha ja den fick jag enna läsa igenom om och om igen för att fatta vad jag själv skrivit:D ändrat nu wink

Följdfråga: med välbalanserad så menar du lättare bak eller? när jag skriver välbalanserad så menar jag hur den beter sig inte hur själva viktförhållandet är för 740:ns viktförhållande är ju inte lika bra som 240:n

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Forummoderator
26 349 Inlägg
17 oktober 2008
#27
Personligen så må jag säga att jag tyckte det var enklare att "drifta" eller "sladda" med en 240 än en 740. Vet inte om det har med storleksskillnaden eller viktfördelningen, men skillnad är det helt klart.
Bara min..personliga åsikt. smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

175 Inlägg
17 oktober 2008
#28
alla 240isar jag har haft (3) har varit lite jobbiga att sladda med på vintern, nästan alltid när man åkte på ställ i en längre kurva så slutar den diffa mitt i allt.. dock efter en tids körning så löste man ju det med ett snabbt ryck i handbromsen smile

Like A Glove

43 Inlägg
17 oktober 2008
#29
HyperSonica skrev:
FireTraXX skrev:
Det är skillnad på att drifta och att busköra!

Ibland blir man lite trött på dina kommentarer...

Håller med dig helt Sonica yikes



Sök