2662
Sök

Lika lätt att drifta med Volvo 240 som 740?

V-Power
1 186 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
#1
Tänker på när det är snö ute eller regn.

Rolig bil att köra terräng med?

/Rikard

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
17 oktober 2008
#2
jag tycker att 240 är lika rolig smile terräng å terräng beror väl på hur tuff du menar men jag kom fram över allt med min 245:a till å med upp från dikena:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

3 714 Inlägg
17 oktober 2008
#3
skulle säga att det inte skiljer så mkt mer än att 740 är överstyrda

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
17 oktober 2008
#4
mer lr mindre samma i de väglagen vill man även göra de på torrasfalt så behövs turbo modellerna


4 001 Inlägg
17 oktober 2008
#5
240 har bättre viktfördelning än 7/940 men det går fint med dom oxå wink

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
17 oktober 2008
#6
kolvas skrev:
240 har bättre viktfördelning än 7/940 men det går fint med dom oxå wink

så sant 940 väger ju 1900 och mer lr midnre allvikt på framhjulen


1 062 Inlägg
17 oktober 2008
#7
1900??  min 945 vägde 1400kg+ när jag vägde den

Team Björkeryd

60 Inlägg
17 oktober 2008
#8
men är inte 740 lite lättare i baken än 940?smile

1 062 Inlägg
17 oktober 2008
#9
bernta skrev:
men är inte 740 lite lättare i baken än 940?smile

jo det är dem

Team Björkeryd

huh?
10 427 Inlägg
17 oktober 2008
#10
740 eller 940 brukar ha liknande viktfördelning vad jag sett.
55% fram / 45% bak.


Försöker iaf
1 998 Inlägg
17 oktober 2008
#11
Tyckte man hade mer kontroll med 240in. Låg lätt i 100blås å s:a eller va man ska säge. 740in ville åka mer brett så gick inte lika fort då. Å i rondeller ä de ju skittråkiga. Fast min 740 spinner alltid på innerhjulet. 240in "diffa" när man sladda. Dock vart den ju bra mer pöntad å men ack så roli den va. Saknar min 240. K-motor med weber. Kunde åka på 1an å bara bromsa+ gasa så spann den loss. Å på 2an i 30 så liten kopplingsjuck så spann loss å va över hela vägen. Dock tyckte inte min ekonomi om de så ble a-fögge sad

Aja 240 har du mer kontroll i högre farter.  740 går breare men inte lika roligt då du inte kan köre fort.
Sen ä ju 240in grymt snyggare

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

huh?
10 427 Inlägg
17 oktober 2008
#12
"740 GL inkl förare och 4/5 fylld tank gav 780kg på framhjulen och 700kg på bakhjulen. Vågen har 20kg mellan "stegen" så värdena är väl inte helt exakta."

.. och har även en bild på ett verkstadsprotokoll där en Volvo 940 2,3S väger 825kg fram och 714kg bak.
54%/46% viktfördelning utan förare då.


Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
17 oktober 2008
#13
tycker 240 e klart roligare


Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
17 oktober 2008
#14
740/940 är grymt mycke lättare att sladda med än 240.. har både egen erfarenhet o polare som kan intyga detta.. 240in enhjular ju sågott som alltig yikes

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

Forummoderator
26 349 Inlägg
17 oktober 2008
#15
Nichlas_H skrev:
740/940 är grymt mycke lättare att sladda med än 240.. har både egen erfarenhet o polare som kan intyga detta.. 240in enhjular ju sågott som alltig yikes

Vadå enhjular alltid..?
Kolla in filmerna jag och kompisar har spelat in. Inte fasen enhjular vi "alltid"? *morr*

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Meister
6 763 Inlägg
17 oktober 2008
#16
AirOne skrev:
Nichlas_H skrev:
740/940 är grymt mycke lättare att sladda med än 240.. har både egen erfarenhet o polare som kan intyga detta.. 240in enhjular ju sågott som alltig yikes

Vadå enhjular alltid..?
Kolla in filmerna jag och kompisar har spelat in. Inte fasen enhjular vi "alltid"? *morr*

De beror mycke på hur man kör och hur pass sliten diffen är.


Forummoderator
26 349 Inlägg
17 oktober 2008
#17
camaro67 skrev:
AirOne skrev:
Nichlas_H skrev:
740/940 är grymt mycke lättare att sladda med än 240.. har både egen erfarenhet o polare som kan intyga detta.. 240in enhjular ju sågott som alltig yikes

Vadå enhjular alltid..?
Kolla in filmerna jag och kompisar har spelat in. Inte fasen enhjular vi "alltid"? *morr*

De beror mycke på hur man kör och hur pass sliten diffen är.

..var det där en komplimang..? (ursäkta offtopic) big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 878 Inlägg
17 oktober 2008
#18
240in är ungefär 100Kilo lättare i baken. så därav att jag hade valt 240in isåfall.


DFFL
9 020 Inlägg
17 oktober 2008
#19
Det är skillnad på att drifta och att busköra!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
17 oktober 2008
#20
FireTraXX skrev:
Det är skillnad på att drifta och att busköra!

Ibland blir man lite trött på dina kommentarer...

Sump Runk Rätt O Slätt!


Sök