Köpa beg prestanda / lyx bil. val ?

NxV ElectroRaggare
18 oktober 2008 · 885 Inlägg

tsdi skrev:
Skulle vilja ha lite tips som inte går ut på favorit märke osv osv..

Har nu fått fram att tex s4an har sämmre grenrör mm innan 99.

Dessutom läste jag att m5orna inte är nått att ha innan 03 om jag inte minns fel ? (där av blir dom för dyra för mig)

S6 är det nått att ha då ? eller är den bara tung och drar massa soppa ? (kvalite?)

Jag har en S6:a Avant -00 och kör med till vardags, snittförbrukningen ligger på runt 1.7 (mycket stadskörning)
Den är både lyxbil och sportbil enligt mig, inte så farligt dyra i inköp, inte heller världens dyraste att försäkra om du skriver på nån annan (Min står på mig, ~700kr/mån och jag är 23år. 
Servicen är dyr, men så är det på alla lyxbilar, det är inget man kommer ifrån.
Kvaliteten är typisk högstandard Audi, går inte riktigt att jämföra med "vanliga" Audibilar då de känns lite billigare på nått sätt.

Men vill du ha lyxbil med prestanda för liten peng så rekomenderar jag nog Jaguar XJ, Äldre BMW 740/50, osv.
Finns ju även många amerikanska lyxbilar från 90talet som inte kostar ett jota att köpa och äga, men du får så mycket prylar och finnesser att du kan knappra i en vecka utan att gå igenom allt wink

Senast redigerat av NxV (18 oktober 2008)

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Pikey
18 oktober 2008 · 2 283 Inlägg

tsdi skrev:
Skulle vilja ha lite tips som inte går ut på favorit märke osv osv..

Har nu fått fram att tex s4an har sämmre grenrör mm innan 99.

Dessutom läste jag att m5orna inte är nått att ha innan 03 om jag inte minns fel ? (där av blir dom för dyra för mig)

S6 är det nått att ha då ? eller är den bara tung och drar massa soppa ? (kvalite?)

Kan inte svara för S6 >04 men -07s S6 är riktigt maffig.
Föräldrarnas vän har en sådan och vi lånade den lite jag och en kompis, när man satt där kändes den inte stor och tung vill jag lova.

R.I.P. Michael Jackson!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang