3516
Sök

Varvmätare 745a

69 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
Hej, jag plockade ur mitt mätarhus från 740 för att min hastighetsmätare funkade sådär, visade sig var glapp i kontakten bara...Fixat. Nu kommer mitt problem, farsan lånade bilen och innan han körde iväg satte han nartuligtvis dit mätarhuset, när han kommer hem säger han att allt funkar prfekt förrutom varvmätarn som är stendöd. Vad för fel? behöver hjälp, alla säkringar är hela tror jag

jenni_112
18 oktober 2008
har haft en hel del problem med mina instrument..bland annat fanns det inga lampor alls(i hela bilen) och tripp mätaren och hur långt bilen hade gått funka inte..fick tips om att det kunde vara säkringar och reläer som gått sönder men inget var fel på dem,att det kunde vara fel på dimmern eller att det var en sladd som gått sönder..men sen fick jag tag på ett nytt instrument och satte dit i hopp om att tripp mätaren skulle funka iallafall...men så helt plötsligt fick jag ljusen oxå...så det var glapp i hela instrumentet alltså...kolla så det inte e det som e fel på din oxå då...om du har möjlighet så kanske du kan prova en polares instrument....är ju inte svårt att prova direkt smile

69 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
tack för svar, men jag funderar att ta väck själva mätaren från huset och sätta dit en digital varvräknare med shift light http://www.blueride.se/smoke-varv-matare-p-1130.html

I got Dubs!
2 423 Inlägg
19 oktober 2008
Det där är ingen digital mätare.

69 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
nej jag vet , men hittade ingen digial, då jag håller på med läxa så bara tog någon i högen

Sök