Jomen allt går väl De är bäl bara en fråga om en tillräckligt avancerad adapter Nämen de borde väl inte vara några större problem, men de e klart att de e inte gjort på en kafferast... Men de där me å få overdrive på alla växlar är ju inte så märkvärdigt, de har man ju hört många som har haft... Men de håller ju inte, overdriven börjar bara slira efter ett tag Men de vore ändå fränt å ha en "sex växlad" 240
Det blir väl för stor påfrestning när man använder od på lägre växlar.
ja men jag menade använda den som en sjätte växel...
Ja, om man bara använder den på det viset så kanske den håller hyffsat. Annars är det ju som sagt en rolig ide med en "sexväxlad" låda. Frågan är hur tungt det går för motorn på sjätte växeln, utväxlingen på sexan blir ju rätt hög. Men det går väl att labba med olika utväxlingar på bakaxeln förstås.
Det blir väl för stor påfrestning när man använder od på lägre växlar.
ja men jag menade använda den som en sjätte växel...
Ja, om man bara använder den på det viset så kanske den håller hyffsat. Annars är det ju som sagt en rolig ide med en "sexväxlad" låda. Frågan är hur tungt det går för motorn på sjätte växeln, utväxlingen på sexan blir ju rätt hög. Men det går väl att labba med olika utväxlingar på bakaxeln förstås.
varför?? går ju lika bra att sadla lite kusar under huven
OD lådan har annan genomgående axel än m47:an (OD:n passar därför inte som "bolt on"). och angående besiktningen så lär det behövas en typbesiktning för att få igenom den. (overdrive lådor står som manuell/tillsats i reg pappren) och eftersom besiktningsgubbarna inte bara sitter I bilen så räcket det inte att byta vxl knoppen
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.