3256
Sök

Evo IV eller Skyline R33 gts? Råd?

Japs :)
775 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Evo Iv el Skyline R33 gts? Awd el Rwd? 4cyl el 6cyl?

det här med o sikta sig in på va för bil man ska köpa är fan inte lätt.

Evon är ju lockande för det är AWD men då kan man ju inte åka brett lika lätt

Skyline för att den är Rwd o större motorn

Men om man ska satsa på o trimma o köra på bana så vete fan om evon är bättre för den har Awd eller?

för är tänkt att det ska vara en stilren gatbil med mkt kräm o gå väldigt bra o fort på bana ( om föraren kan köra forstås)

pengar på köp av bil hade ja tänkt runt 100 00och va är svagheterna på dessa bilar o sjukdomar?

Mvh / Westberg

VW Ägare
1 011 Inlägg
21 oktober 2008
Satsa på en GT-R så får du både AWD och Stor motor... smile

Skämt och sido. Tror nog att bägge har sina fördelar. Du ska nog ut och testa bägge och skaffa dig en egen uppfattning. Vissa bilar är ju sådanna att när man sitter i den första gången känner man direkt: denna vill jag ha eller absolut inte ha.

Lycka till

Henrik Eberlund

775 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Eberlund skrev:

Skämt och sido. Tror nog att bägge har sina fördelar. Du ska nog ut och testa bägge och skaffa dig en egen uppfattning. Vissa bilar är ju sådanna att när man sitter i den första gången känner man direkt: denna vill jag ha eller absolut inte ha.

Lycka till

ja det har ja funderat på men den är i en annan prisklass.

jag har kört en skyline gts o det va ju det bästa ja gjort i mitt liv, får prova en evo också då, fast det mesta är det ju mer drag i än en volvo wink

775 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Subw000fer--92 skrev:
Westberg skrev:
Eberlund skrev:

Lycka till

jag har kört en skyline gts o det va ju det bästa ja gjort i mitt liv, får prova en evo också då, fast det mesta är det ju mer drag i än en volvo wink

Tycker oxå du ska satsa på en Gt-R mkt snyggare bil och du får 4x4 drivet cool

en GTR är inte av intresse då de är för dyra

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
21 oktober 2008
Westberg skrev:
Subw000fer--92 skrev:
Westberg skrev:

Stagea?

4x4, samma motor som GTS, inom din budget och familjen får plats... roll

775 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
sirmiro skrev:
Westberg skrev:
Subw000fer--92 skrev:

Stagea?

4x4, samma motor som GTS, inom din budget och familjen får plats... roll

i mitt tycke ingen bil som hör hemma på bana

VW Ägare
1 011 Inlägg
22 oktober 2008
Westberg skrev:
Eberlund skrev:

Lycka till

Även om evon har mer drag än din volvo så kan det vara saker som gör att Evon inte känns bra. Du ska inte bara tänka på hur snabb bilen är utan tänk helheten. Är bilen praktisk? täcker denna bil mina behov de närmaste åren? mm. Viktigt när man väljer bil är att fundera på vad man vill ha idag och vad behöver jag imorgon.

Många som köper bil bara för att den är snabb sen märker de att denna var inget vidare att köra lång med vilket man kanske gör ofta.

För ett tag sen var jag inne på att köpa en Volvo V70 runt 01-02. Efter att bara suttit i den utan att provkört kände jag att detta inte är bilen för mig. Alldeles för trång i förar utrymmet. Kände mig intryckt. Så ibland behöver man inte provköra en bil för att bestämmma att det inte är något för en.

Kom i håg en grej. Häng inte bara upp dig på Evo VI och R33 utan kolla på mer bilar till ex. subaru impreza. Ju mer olika bilar du kör ju mer tänker du på vad du vill ha.

Henrik Eberlund

120 Inlägg
22 oktober 2008
Två mycket underbara och praktiska bilar båda två. En evo är ju en lancer i grund och botten, och har stort bagageutrymme för sin klass, och grymt sköna stolar. Ljudnivån i Evon är dock på tok för högt men snälla, vem bryr sig!? Kvaliten på Mitsun rent tekniskt är väldigt bra, aldrig haft några problem med varken motor eller drivlina på min Evo och ägt den i snart ett år.

En skyline har jag tyvärr inte kört men har haft nissan och kvaliten är typ likgiltig. Där finns säkert massa mer vrid i 6an än va där finns i Evon, plus att den lär gå en bra bit snabbare än Evon när de gäller topp. En evo IV är väldigt lågt utväxlad. Vet inte hur skyline ligger till, men skulle tippa på att den är lite tyngre.
Evo IVans bromsar är verkligen inget att hänga i julgranen så en update där är ju ett måste, särskilt om du ska köra bana. Vet inte vad Skyline gts har för bromsar men tippar på lite bättre än Evons 2kolvsok.

Enda nackdelen med båda bilarna är väl att man får sträcka sig som fan i mcdonalds Drive, men de kan man leva med,särskilt med tanke på vad som väntar när man käkat klart burgaren...

Antar att det säkert är mer körglädje i en Evo än i en Gts men ska inte säga något förräns jag provat en själv. Självklart är bakhjulsdrivet grymt kul, men jag kan lova dig att det är fyrhjulsdriften på grusvägarna också wink

1 059 Inlägg
22 oktober 2008
tycker du ska lägga till lite så får du en evo 5 alt 6a. ser råare ut med breddaran på skärmarna. större bromsar,snygare inredning.
Det man ska kolla på evo är ayc diffen bak (dyr o laga).växellåda. koppling. Låda o koppling är  rätt lätt o byta men lådan o ayc diffen är dyrt,börjar dock dyka upp en del beg i bra skick nu o i england.
Jo evon går o åka riktigt brett med,hänger nog på han bakom ratten:)

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Försöker iaf
1 998 Inlägg
22 oktober 2008
Jadu. En skyline ä väl en skyline. Men ett gammal evo ä ju bra grym den å. Helt rätt mä äldre isåfall. Råare å snyggare.

Men köp nön av dom iaf. Vill ju testa den sen wink

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

1 059 Inlägg
22 oktober 2008
evo 6 tme e ju klart råast i evo familjen.Skylinen kan jag inget om mer än att dom har en bra drivlina.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Sök