3266
Sök

2 st 15 tums mds fanatic fatboy

21 761 Inlägg
3 maj 2006
Intressant att läsa del 7 faktiskt. Äntligen har jag sett en tabell som ger en liten fingervisning om hur frekvensgången i olika stora bilkupeer kan vara. Har tyckt länge att det borde finnas någon sorts mätning av bilkupeer, men aldrig sett någon.

Det finns lådförslag för bandpass också hos MDS, då blir den totala volymen ungefär samma som basreflexlådan och den är ju inte så liten.
Senast redigerat av Drönirettab (3 maj 2006)

37 Inlägg
4 maj 2006
Till att börja med så ska man inte blanda sig med MDS om man är basfreak.. Och om du nu ska trilskas med dian 2 Mds 15" basar, så kan jag lugnt intala dig att ditt problem är lite dyrare än du anar, lådan är säkert jättebra, det är som sagt strömförsörjningen, 2 15" basar vill gärna ha ett mindre kärnkraftverk för att spela bra.. alltså, mitt tips är att du går till DLS återförsäljare och ber om 2 (eller fler) CAD-15 monoblock... där kommer du få kräm, men det kommer kännas i plånboken.. Men iom du har tänkt köra 2x15, så vet du säkert det redan wink  //MVH

Racing Is Not A Crime

694 Inlägg
4 maj 2006
Trådstartare
Kristoffer86 skrev:
Till att börja med så ska man inte blanda sig med MDS om man är basfreak.. Och om du nu ska trilskas med dian 2 Mds 15" basar, så kan jag lugnt intala dig att ditt problem är lite dyrare än du anar, lådan är säkert jättebra, det är som sagt strömförsörjningen, 2 15" basar vill gärna ha ett mindre kärnkraftverk för att spela bra.. alltså, mitt tips är att du går till DLS återförsäljare och ber om 2 (eller fler) CAD-15 monoblock... där kommer du få kräm, men det kommer kännas i plånboken.. Men iom du har tänkt köra 2x15, så vet du säkert det redan wink  //MVH

hehe jo sant:) men fick dessa basar billigt och har testat nu dom behöver 2 st eller 3 batteri precis va ja tänkt sätta i och helvete va det spelar då:) för testade i en polares bil:) fan va allt skakade!!

694 Inlägg
8 maj 2006
Trådstartare
spinner vidare lite här.. tittade under huven idag på generatorn och det stod bosch 120 på är det en stark generator då!? för på volvo 740 och dom står det bara 80 på? slipper jag kanske att byta generator även om ja sätter dit 1(2) extra batterier? kan den orka ladda dom? va tror ni gott folk?mvh oscar

21 761 Inlägg
8 maj 2006
Jag kollade på yourex.se som säljer generatorer och på 960 2,5 och 3,0 så verkar det vara 120A på generatorn och dessutom är det multiribbrem just på den generatorn också, de andra verkar ha vanlig kilrem enligt bilderna. Om det stämmer så ska din generator klara av att ladda extrabatterier. Men som jag nämnde tidigare så är det inte säkert att den orkar ladda ordentligt om du använder en massa andra strömförbrukare samtidigt också.
Fast det gäller ju inte bara på din bil förstås, det gäller ju på alla bilar.
Senast redigerat av Drönirettab (8 maj 2006)

694 Inlägg
8 maj 2006
Trådstartare
japp stämmer det du säker:)Ok nej det ska ja inte göra samtidigt så tror det ska orka ladda faktiskt:) va skoj då blir det till att fixa ett sådan relä sen smälla i ett batteri till i skuffen och börja koppla:) woohoo:) bilder kommer under tiden:) bara hitta en bra sterio med.)

21 761 Inlägg
8 maj 2006
Ja, det finns ju trådar som handlar om vilken stereo som folk tycker är bra.

Sök