2400
Sök

Oljetrycket sjönk från bra till noll på 2 sek

5 Inlägg
8 maj 2006
Trådstartare
Hej!

Jag har en Porsche 944 s2-91:a,va ute och körde ikväll och så sjönk oljetrycket på motorvägen,körde in till kanten o stängde av motorn.

Gick ut och kolla o all olja va kvar i motorn,men det knacka uppe i toppen,så jag tror inte oljan kommer upp dit nu. Är det någon som har en aning om vad det kan vara? är det nån som vet hur det här fungerar.
Kan det vara oljepumpen? När jag tog loss den där plastkåpan över alla remmarna så va det en rem som var jätteslapp,den glappade nog tre cm skulle jag tro. Det ska ju bara gå o röra den upp o ner kanske en cm. Det är inte kamremmen utan en annan,den går till nån spännare o lite mer?

Mycket tacksam för svar.

Mvh Johan

21 761 Inlägg
8 maj 2006
Nu kan jag inget alls om Porsche men om en rem är så slapp som du säger så är det inte bra oavsett vad den går till. Att oljetrycket sjönk så mycket är definitivt inte bra, hoppas att det inte har hänt något med motorn.

bitter besserwisser
644 Inlägg
8 maj 2006
balansaxelremmen?

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

5 Inlägg
8 maj 2006
Trådstartare
niclas_swe skrev:
balansaxelremmen?

Ja det är det är balans axelremmen. Tror du det kan ha med detta och göra?

671 Inlägg
8 maj 2006
Kolla givaren och kontakten till givaren, enkelt att kolla och billigt att fixa.

5 Inlägg
8 maj 2006
Trådstartare
Daniel skrev:
Kolla givaren och kontakten till givaren, enkelt att kolla och billigt att fixa.

Ja det ska jag göra,bra tips, men jag tror inte det är det för det låter knackar uppe i toppen om man startar motorn nu,man hör att dte inte är någån olja där uppe, om givaren skulle va sönder så borde det väl ändå komma olja upp dit va?

SSS -12
3 217 Inlägg
8 maj 2006
Du kanske inte tänkt på att lyssna efter det innan?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

5 Inlägg
8 maj 2006
Trådstartare
Fuckface skrev:

vad menar du?

5 Inlägg
8 maj 2006
Trådstartare
Pickup skrev:
Fuckface skrev:

vad menar du?

lyssna efter vad?

Sök