4438
Sök

Jumpy utan service bok???

155 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
Tjoo

Har nu en liten fråga här. Åker just nu i en Golf Gti sedan en tid tillbaks. Men pga av cross åkning samt roadracing så måste jag ha en skåp bil igen. Hade en Peugeot Expert innan som jag va nöjd med.

Så nu har jag en bytes affär på G plus lite stålar imellan också. Det är en Citroen Jumpy 2002:a med ca 15000mil på nacken. Ägaren köpte denna av sitt företag som kursade. Men han fick aldrig fatt på service boken efter det. Har kollat upp bilen 3ägare som han säger. Men frågan är vågar man byta emot en bil utan servicebok??? Iofs ett arbetsfordon så jag är inte så noga med det bara den ser och går bra så vore det ingen fara. Och den är juh Svensksåld också.

Så vad säger ni vågar man byta emot den? Eller blir den toksvår att bli av med sedan???

Mvh Micke

Drive fast. Live freeeeeee

4 506 Inlägg
27 oktober 2008
Vad säger Citroen om du ringer o frågar dem?
Allt brukar föras i datorn nu mera.

Vh Wall

Kan du andas kan du dö.

2 072 Inlägg
27 oktober 2008
företagt brukar serva bilar.. fråga var han servat bilen.. sen kan du kolla upp detta..

ser inget stort fel s-såld bil utan servicebok..

Sandzoo i da house

Almännt tokig
481 Inlägg
27 oktober 2008
Som tidigare sade ta reda på vart han servat bilen och ring företaget och be om servicehistoriken på den .
De kan gå tillbaka så långt deras dator system räcker.

Inline sixes ist sie scheisse.......

155 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
Håller på och undersöker detta Citra verkstaden i den staden har inte haft bilen hos sig iallfall.

///micke

Drive fast. Live freeeeeee

Sök