3658
Sök

Mitsubishi Galant behöver en ny Motor! 500+hk. nån sen vet var? PROJEKT! =D

68 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Hej allihoppa.

Jag har en Galant som jag gillat sedan liten, pappa har hafft bilen innan mig, problemet med bilen är att det är en GDI motor vill skrota motorn pga jag förstår inte hur mitsubishi tänkte när do mbyggde motorn.. dom kanske hadde druckit?  2.4l motor på 143hk? OMG?lol

Så nu när jag har sparat en ganska lagon stor summa, vill jag ha en riktig grymm motor, helst ny,
och helst ren motor annars typ turbo konvertera eller kompressor? men det kan man ju bestämma sen? är ganska okunnig..  komemr behöva ett litet gäng kanske som vil lställa upp på ett projekt i sthlm med denna bil, såklart ni får en liten liten peng. men viktigaste är att ni gör det för eran skull med. stolthet och lära sig?..  mer att berätta, men vi kan ju börja med motorn.. vart kan man handla sådana motorer? förslag? tips? mer ekonomiska tankar?  har inget emot med 900 hästars motorer heller.. iwanna be the meenest! big_smile hörs gubbar, tack för svar och kanske träff ang. projektet?

Mail:Gabriel-issa@live.se

Bilen är en Mitsubishi Galant -03. MYCKET MYCKET välvårdad.

Ses gubbs.
Senast redigerat av Proppenn (22 oktober 2008)

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 oktober 2008
Proppenn skrev:
Hej allihoppa.

Så nu när jag har sparat en ganska lagon stor summa,  har inget emot med 900 hästars motorer heller..

500000kr?  minst...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

10 287 Inlägg
22 oktober 2008
Skrota din ide istället.
Inte vettigt för fem öre. Lägg pengarna på en hyfsat färdig bil med prestanda.

/Göran

Proppenn skrev:
vill skrota motorn

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

517 Inlägg
22 oktober 2008
Det är nog billigast/enklast om man köper en helt färdigbyggd motor.

Winbjork.se har plockat ut ca 8-900hk ur mitsubishi´s v6:or (Här är EN av hans skapelser http://www.garaget.org/?car=67668 )

3 354 Inlägg
22 oktober 2008
sälj bilen o skaffa en vr4 till att börja med.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

1 703 Inlägg
22 oktober 2008
Seth skrev:
sälj bilen o skaffa en vr4 till att börja med.

Jag håller med, finns från 49000:- på blocket.
http://www.blocket.se/vi/18583857.htm?ca=13_s

761 Inlägg
22 oktober 2008
Proppenn skrev:
Hej allihoppa.

Jag har en Galant som jag gillat sedan liten, pappa har hafft bilen innan mig, problemet med bilen är att det är en GDI motor vill skrota motorn pga jag förstår inte hur mitsubishi tänkte när do mbyggde motorn.. dom kanske hadde druckit?  2.4l motor på 143hk? OMG?lol

Så nu när jag har sparat en ganska lagon stor summa, vill jag ha en riktig grymm motor, helst ny,
och helst ren motor annars typ turbo konvertera eller kompressor? men det kan man ju bestämma sen? är ganska okunnig..  komemr behöva ett litet gäng kanske som vil lställa upp på ett projekt i sthlm med denna bil, såklart ni får en liten liten peng. men viktigaste är att ni gör det för eran skull med. stolthet och lära sig?..  mer att berätta, men vi kan ju börja med motorn.. vart kan man handla sådana motorer? förslag? tips? mer ekonomiska tankar?  har inget emot med 900 hästars motorer heller.. iwanna be the meenest! big_smile hörs gubbar, tack för svar och kanske träff ang. projektet?

Ses gubbs.

Hur mycket har du sparat ihop? Tänk på att drivlina mm inte kommer att hålla utan måste bytas ut den också. Tycker att det verkar vara en dålig idé från början då du inte verkar ha någon erfarenhet av det alls... Hade jag varit du så hade jag tagit den summan du har och inversterat i något trimvänligt, tex supra eller 3000GT eller liknande och utgått ifrån det, för blir alldeles säkert billgare när det är klart.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

68 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
Markus_MR2 skrev:
Proppenn skrev:
Hej allihoppa.

Ses gubbs.

Hur mycket har du sparat ihop? Tänk på att drivlina mm inte kommer att hålla utan måste bytas ut den också. Tycker att det verkar vara en dålig idé från början då du inte verkar ha någon erfarenhet av det alls... Hade jag varit du så hade jag tagit den summan du har och inversterat i något trimvänligt, tex supra eller 3000GT eller liknande och utgått ifrån det, för blir alldeles säkert billgare när det är klart.

joo jag tänkte ju byta ut motorn ... spelar inge roll om det är beggad, bara jag kan börja med något.. säg att jag köper 3000gt's motor. då får det bli det.... söker efter volenteers! big_smile ty boys för svar allihoppa!

huh?
10 427 Inlägg
26 oktober 2008
Bra idé iaf, behövs ju lite fräna vänsterstyrda Galanter tycker jag.
Nästan lite pinsamt att det inte såldes nåt värre än V6:an häromkring
med tanke på bilens look smile

Får köpa en sprillans Mitsubishi Lancer Evolution (X) och plocka ned den.
Eller kanske köpa en sån istället wink

68 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
steifan skrev:
Bra idé iaf, behövs ju lite fräna vänsterstyrda Galanter tycker jag.
Nästan lite pinsamt att det inte såldes nåt värre än V6:an häromkring
med tanke på bilens look smile

Får köpa en sprillans Mitsubishi Lancer Evolution (X) och plocka ned den.
Eller kanske köpa en sån istället wink

hmm.. ni får mig o tänka om, alla ni som svarat på min tråd..

Men faen.. kolla in bilen grabbar den är underbar, snygg sexig och GALANT! wink + att det är min barndomsfavorit bil, dom är lite uniqa bilar endå.

aja får tänka på saken o se vad som blir uttav det hela.. annars säljer jag bilen.. men kolla pärlan! hon förtjänar bättre. (ny motor big_smile)

Peace.
Senast redigerat av Proppenn (28 oktober 2008)

Sök