3393
Sök

Diff på volvo 960 ?

Däckmissbrukare
144 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
Tjenare!..Har en volvo 960 - 97..och som ja fattar de som så fanns diff bara som tillval i 960 så verkar de vara svårt att hitta en hel bakaxel med diff i och skulle gärna vilja ha nån slags diff i den så ja undrar om man kan ta en slungdiff från en 940 å trycka i ?big_smile eller är diffen anorlunda eftersom de är en multilink bakaxel?

tacksam för svar:)

mvh jimmy

Kolla gärna in min projekt tråd :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284392
Living my life sideways

Forummoderator
10 576 Inlägg
28 oktober 2008
Alla bilar levereras med diff från fabrik, jag antar du är ute efter en diffbroms?

Slungdiff är inget vidare titta om det inte finns riktiga diffbromsar att montera tex Quaife.  Bakaxelras beror ofta på att de små kugghjulen i diffen skär när ena hjuler spinner vilt, byta till en quaife diff löser detta.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Däckmissbrukare
144 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
torpis skrev:
Alla bilar levereras med diff från fabrik, jag antar du är ute efter en diffbroms?

Slungdiff är inget vidare titta om det inte finns riktiga diffbromsar att montera tex Quaife.  Bakaxelras beror ofta på att de små kugghjulen i diffen skär när ena hjuler spinner vilt, byta till en quaife diff löser detta.

jo precis va de ja mena tongue..okej vart kan man köpa en sån och va kostar den?

Kolla gärna in min projekt tråd :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284392
Living my life sideways

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
28 oktober 2008
Volvo 1031 lamelldiff ramptyp SET  ca  17696 kr  hos sellholm, vad du har för axel vet ja däremot inte.
Men det brukar finnas billigare, ska du bara ha för bus så antingen svetsar du eller kör en assuer locker eller vad dom heter.

på resultarservice har du detta

Lamelldiff 2008-10-26 19:42
Volvo lamelldiff för 1031 axel.
Lös diff utan axel.
Pris: 3500
Mats, Askersund, 070-3512094
massto@bredband.net
Senast redigerat av LindeMan (28 oktober 2008)

Gas til de ras!!
100 Inlägg
28 oktober 2008
Förlåt "volvoRacing90" att jag snor din tråd lite men jag har en lite fråga till alla...

Jag har en volvo 745 årsmodel 92
den ser ut som en 940 på instrumentpalelen och så.. så nu undrar jag vilken sorts diff har jag i denna??
om jag nu har någon!!
de jag har snackat med så finns det olika diffar tex "slungdiff" (och någon till jag inte kan stava till)
och vilken är bäst?? en kompis till mig sa att jag skulle agadiffa den men jag är skeptisk till det... har hört mardrömms historier om att agadiffa!! hjälp snälla

Alla säger att styla en volvo är som att sminka en gris!!!
Låt mig då sminka mitt svin!!

Reservdansk
6 271 Inlägg
28 oktober 2008
Det var nog tillval från bil till bil, inget som satt standard på alla.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Gas til de ras!!
100 Inlägg
28 oktober 2008
TurbOla skrev:
Det var nog tillval från bil till bil, inget som satt standard på alla.

sadsadsadsadsadsadsadsad

Volvoskadad
6 017 Inlägg
28 oktober 2008
Tulldahl skrev:
Förlåt "volvoRacing90" att jag snor din tråd lite men jag har en lite fråga till alla...

den ser ut som en 940 på instrumentpalelen och så.. så nu undrar jag vilken sorts diff har jag i denna??
om jag nu har någon!!
de jag har snackat med så finns det olika diffar tex "slungdiff" (och någon till jag inte kan stava till)
och vilken är bäst?? en kompis till mig sa att jag skulle agadiffa den men jag är skeptisk till det... har hört mardrömms historier om att agadiffa!! hjälp snälla

har du se-paket, vilket jag tror alla 92or har, har du slungdiffen. den är väl sådär när man har lite effekt. bäst är ju en riktig lamelldiff eller torsen diff
svetsdiffa inte din bil om du vill kunna köra bilen på torr asfalt, dessutom sliter svetsdiff däck
Senast redigerat av Volvo__Mannen (28 oktober 2008)

Jonas

Gas til de ras!!
100 Inlägg
28 oktober 2008
Volvo__Mannen skrev:
Tulldahl skrev:

om jag nu har någon!!

har du se-paket, vilket jag tror alla 92or har, har du slungdiffen. den är väl sådär när man har lite effekt. bäst är ju en riktig lamelldiff eller torsen diff
svetsdiffa inte din bil om du vill kunna köra bilen på torr asfalt, dessutom sliter svetsdiff däck

jag har en vanlig gl nä svetsdiffa hade jag aldrig funderat på äns...

Sök