3222
Sök

"motorhuvspaken" gick sönder - volvo 850

57 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
Ja, stressad som bara den så råkade jag ha sönder spaken som man öppnar huven med på min volvo 850. Alltså inte den som sitter där inne, utan den svarta som kommer fram i grillen.

Fjädringen eller vad man ska säga gick sönder så nu bara hänger den där neutral

Vad tusan ska jag göra? Är det bara att åka raka vägen ner till volvo verkstad?

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
30 oktober 2008
Sådana reservdelar finns nog bara hos volvo eller skroten.

Avstängd
653 Inlägg
30 oktober 2008
Det har jag varit med om också, du öppnar huven där inne i bilen så den hoppar upp ett snäpp, sen lyfter du den så mycket du kan samtidigt som du tar en böjd ganska tjock ståltråd och försöker haka på den på Kroken eller vad det heter där som gör att man kan öppna huven.. skitsvårt att förklara det bara roll

Jag har rätt i vad jag än säger.

57 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
airflow skrev:
Det har jag varit med om också, du öppnar huven där inne i bilen så den hoppar upp ett snäpp, sen lyfter du den så mycket du kan samtidigt som du tar en böjd ganska tjock ståltråd och försöker haka på den på Kroken eller vad det heter där som gör att man kan öppna huven.. skitsvårt att förklara det bara roll

En liten rund ihålig plastbit flög iväg också när den gick sönder. Vet inte vad den har för betydelse men känns ganska kört att försöka fixa det själv.
Senast redigerat av belzebubb (30 oktober 2008)

Avstängd
653 Inlägg
30 oktober 2008
Nejdå, är ganska säker på att det går att fixa faktiskt, använd fantasin, försök kika in o se konstruktionen så förstår du snart hur du ska bära dig åt smile

Jag har rätt i vad jag än säger.

IT-Tekniker
376 Inlägg
30 oktober 2008
Går att köpa "spaken" i delar.. behöver inte beställa hela spaken så att säga.. Skruva loss den och ta med den till närmaste/bästa volvo/bilia och beställ hem delen/delarna som är trasiga.

57 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
billy skrev:
Går att köpa "spaken" i delar.. behöver inte beställa hela spaken så att säga.. Skruva loss den och ta med den till närmaste/bästa volvo/bilia och beställ hem delen/delarna som är trasiga.

Hur menar du att jag ska kunna skruva bort den när jag inte kan öppna huven och komma åt den? tongue

Sök