själv har man volvo 855 t5 trimmad och mys på 290hästar automat och framhjulsdrivet
ja men de bara ut och dra i handbromsen så ska du få se vad som händer , inte lätt parera därför man ska träna , för släpper det så släpper det bak va , det är det du ska få in bara ut på industrit och dra i handbroms och träna i snön lite så du har lite reflexer som funkar ifall det läskiga sker på riktigt ( bra varje första snö träna in sig lite)
ha ha e man uppvuxen i kiruna e man född med känslan att parera vi har ju längre vinter än sommar:lol:
själv har man volvo 855 t5 trimmad och mys på 290hästar automat och framhjulsdrivet
ja men de bara ut och dra i handbromsen så ska du få se vad som händer , inte lätt parera därför man ska träna , för släpper det så släpper det bak va , det är det du ska få in bara ut på industrit och dra i handbroms och träna i snön lite så du har lite reflexer som funkar ifall det läskiga sker på riktigt ( bra varje första snö träna in sig lite)
ha ha e man uppvuxen i kiruna e man född med känslan att parera vi har ju längre vinter än sommar:lol:
det är inte rättvist
fast de e inte mycket i livet som e rättvist fast just i de här fallet hade vi kunnat byta
Ni som klagar på FWD är ju bara för att ni inte kan köra dom. Lär er att vänsterbromsa. BTW så var det en svensk vad jag vet som kom på tekniken. Han körde SAAB i WRC. Björn någonting tror jag och detta på 60-talet har jag för mig.
Jag längtar mer till nästa vinter ... då man får körkort till våren.. puuh.. Känns tungt.. fast här nere brukar det bara bli snöblask sådär kring novenber sen ärre torrt förutom i mars ska de då jävlas med massa snöande när det var elmia..
Ni som klagar på FWD är ju bara för att ni inte kan köra dom. Lär er att vänsterbromsa. BTW så var det en svensk vad jag vet som kom på tekniken. Han körde SAAB i WRC. Björn någonting tror jag och detta på 60-talet har jag för mig.
Rallyfolk vet vad jag pratar om.
Björn Waldegård, sen om det var just han som uppfann tekniken vet jag inte men den har använts länge inom racing/rally, används både för fwd, rwd & 4wd.
Jag köpte mig en Mazda 323 enbart för att lära mig tekniken, de 2 första kvällarna ägnade vi nog mera tid till att lyfta bil än att köra men sen gick det fortare och bredare, riktigt roligt faktiskt.
Senast redigerat av kolvas (30 oktober 2008)
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Förstår inte riktigt utav videon. Han trycker helt enkelt till så hårt på bromsen att bromsarna låser bak, samtidigt som han svänger?
Sen finns det ju nåt som heter "Scandinavian Flick" där man kastar ut bilen på fel håll, sen snabbt tillbaka så man får kast med bakvagnen.
Men funkar dåligt i snö tror jag
jag nyttjar både vänsterbroms & Scandinavian Flick oavsett om jag kör fwd eller rwd men man använder det på olika sätt och sen får man anpassa det lite beroende på underlaget. Vänsterbroms funkar inte så bra på bilar med ABS och inte heller på många nya bilar som kopplar ur gasspjället när man trycker på bromsen och dessutom så har de flesta nya bilar en bromsvåg som är helt åt helvete för det ändamålet.
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
jag nyttjar både vänsterbroms & Scandinavian Flick oavsett om jag kör fwd eller rwd men man använder det på olika sätt och sen får man anpassa det lite beroende på underlaget. Vänsterbroms funkar inte så bra på bilar med ABS och inte heller på många nya bilar som kopplar ur gasspjället när man trycker på bromsen och dessutom så har de flesta nya bilar en bromsvåg som är helt åt helvete för det ändamålet.
Då funkar inte vänsterbroms med min ABS då. Man får hålla sig till att köra som folk.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet