3255
Sök

Hur gör jag för att få svart bättrings lakering någurlunda snyggt?

33 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
Tjenare!
Jag har nu införskaffat mig en svart Volvo 850 GLE. Det finns några lackskador och lite rost på den som jag tänkte fixa till.. Till min fråga: Hur gör jag för att få bättringlacken eller vad man ska säga att någorlunda snyggt flyta ihop med övrig lack? Går det polera? svart är väl en av dom lättare färgerna att få snyggt eller har jag fel? Har verken lust eller pengar för en ny lack så tips vore tacksamt:) MVH Robin!

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
30 oktober 2008
Jag skulle tro att svart e bland dom svåraste färgerna att få bra!! men maskera långt ut å försök polera bort kanten som blir sen!

33 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
okay bara till att testa:/

Blyfot
829 Inlägg
30 oktober 2008
de blir aldrig bra men försök att lacka så du kan skarva bakom en list eller nånting... är bilen i bra skick övrigt så går de lättare

"bara en mor kan älska en sån son"

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 oktober 2008
Har samma problem, min spoiler fick några snärtar av bogseringslinan när vi drog hem bilen typ 4 mil...

Så lacken släppte på frontspoilern på en 3-4 punkter och känns onödigt att lämna in hela till lackering för den sakens skull.

Det är isåfall om man skulle lacka hela stötfångaren, sidolister och bakspoiler med. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

385 Inlägg
30 oktober 2008
Ett tips e att när du ska spraya på själva färgen, tar du en bit papp eller liknande och klipper till det lite så att det någorlunda matchar med området du ska måla. Sedan håller du den en bit ifrån när du målar, så blir kanten inte så skarp smile

33 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
KG skrev:
Ett tips e att när du ska spraya på själva färgen, tar du en bit papp eller liknande och klipper till det lite så att det någorlunda matchar med området du ska måla. Sedan håller du den en bit ifrån när du målar, så blir kanten inte så skarp smile

Tack för tipset, ska testas:)

33 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
TurbOla skrev:
Har samma problem, min spoiler fick några snärtar av bogseringslinan när vi drog hem bilen typ 4 mil...

Så lacken släppte på frontspoilern på en 3-4 punkter och känns onödigt att lämna in hela till lackering för den sakens skull.

Det är isåfall om man skulle lacka hela stötfångaren, sidolister och bakspoiler med. wink

Surt när det blir så:/

Blyfot
829 Inlägg
30 oktober 2008
ja tror på att lacka stora ytor så man kan gömma de bakom lister karosseri skavar t.ex

"bara en mor kan älska en sån son"

33 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
volvokrille12 skrev:
ja tror på att lacka stora ytor så man kan gömma de bakom lister karosseri skavar t.ex

Surt bara om det inte blir bra om man lackat stor ytor:/ dom har nämnligen försökt göra nåt åt en bakskärm och det ser förjävligt ut just nu och finns inte direkt nån list att dölja mot där:/ tack för tipset:)

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 oktober 2008
volvokrille12 skrev:

I mitt fall är det handflatsstora ytor vi pratar om och mindre, tre fyra ställen där lacken släppt och krackelerat.

730 Inlägg
30 oktober 2008
Är bättringsfärgen på sprut eller pensel ? för jag har fått ett tips har lite lackskador på min som jag skall lägga igen är att jag skall ta och spruta på det så skall jag maskera ordentligt runt om(säger sig själv) sen där jag skall dra skarven tar jag maskeringtejp och "viker" den nästan så den blir böjd om ni förstår ? så sprutar jag på med färg sen och har likadant med klarlacken då skall skarven bli betydligt finare smile

hoppas ni förstår annars får ja försöka igen med en bild eller liknande smile

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

33 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
Shallie skrev:
Är bättringsfärgen på sprut eller pensel ? för jag har fått ett tips har lite lackskador på min som jag skall lägga igen är att jag skall ta och spruta på det så skall jag maskera ordentligt runt om(säger sig själv) sen där jag skall dra skarven tar jag maskeringtejp och "viker" den nästan så den blir böjd om ni förstår ? så sprutar jag på med färg sen och har likadant med klarlacken då skall skarven bli betydligt finare smile

Mvh // Charlie

Det ska sprutas:) lägg gärna in en bild om du har nån:) MVH

730 Inlägg
30 oktober 2008
Mr_Nozz skrev:
Shallie skrev:

Mvh // Charlie

Det är ju det att jag har inte någon bild på det i den bemärkelsen men ... om det är okej kan jag fixa en tills imorgon och visa ett exempel ?

Fölkesberg Racing =)

33 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
Shallie skrev:
Mr_Nozz skrev:
Shallie skrev:

Mvh // Charlie

Det är ju det att jag har inte någon bild på det i den bemärkelsen men ... om det är okej kan jag fixa en tills imorgon och visa ett exempel ?

vore schysst:)

2 564 Inlägg
30 oktober 2008
hallå.. vad är det som ska lackas.. har inte fattat ? jobbar som lackare kanske kan hjälpa till me något.. smile

tack till:
www.MBSCA.com

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 oktober 2008
nyllet skrev:
hallå.. vad är det som ska lackas.. har inte fattat ? jobbar som lackare kanske kan hjälpa till me något.. smile

Mr_Nozz hade skönhetsfläckar på sin 850, och jag har fått "pisksnärtsskador" på min frontspoiler av bogserlina. hmm

Ett par 3-4 ställen runt dragöglan där lacken släppt, skadorna är lite mindre än en handflata som mest.

33 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
nyllet skrev:

Tjo. det är lack skador lite här och var plus nån buckla som ska riktas och spacklas. så jag undrar hur man får själva lackeringen snyggt på egen hand utan att lämna in bilen. Mvh

Sök