Instrument bräda

Kigge90
29 oktober 2008 · 250 Inlägg

Tjenare


jag har en audi 80 och inga av min instrument fungerar på dvs varv,hastiget , bensin och oljetryck
det funkade för ca en vecka sen, tänkte höra om det är så att detta är vanligt fel på dessa
bilar eller vad jag kan göra för detta ska funka

alla tips är välkommande tackar på förhand

ps hittade inget bra tråd hoppas detta är den rätta tråden

Om något funkar skruvar genast isär kolla vad felet är :D
Volvo 960 (1997)
Astaroth Däckmontör
30 oktober 2008 · 112 Inlägg

kollat säkringarna?

te_wik Forummoderator
30 oktober 2008 · 12 813 Inlägg

Chn90 skrev:
Tjenare


jag har en audi 80 och inga av min instrument fungerar på dvs varv,hastiget , bensin och oljetryck
det funkade för ca en vecka sen, tänkte höra om det är så att detta är vanligt fel på dessa
bilar eller vad jag kan göra för detta ska funka

alla tips är välkommande tackar på förhand

ps hittade inget bra tråd hoppas detta är den rätta tråden

Har du inte något enkelt fel som en säkring som har gått så är det mkt vanligt att det släpper en lödning eller två i dessa bilar, eller att det helt enkelt oxiderar.

Testa slå lite på instrumentbrädan så kanske de hoppar igång.

Annars är det bara att ta lös kombiinstrumentet och syna över kretskortet, helst med förstorningsglas.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Kigge90
31 oktober 2008 · 250 Inlägg

tackar för detta tips, visste itne om det var säkringar då inte har haft någon form av audi, är lite av en volvo
fantast om man säger så, har bonkat till ovanför instrument paneln och den visar ingen form av
liv, joch jag viste om det var säkringar tanken slog mig men jag trodde mera på wire styrt men ska kolla
på detta, ska hämta bilen idag fasst senare har även råkat ut för drivaxelras men det sk vi inte gå in på denna tråd,

mera tips är välkommna

Mvh Christopher

Om något funkar skruvar genast isär kolla vad felet är :D
Volvo 960 (1997)
te_wik Forummoderator
31 oktober 2008 · 12 813 Inlägg

Chn90 skrev:
tackar för detta tips, visste itne om det var säkringar då inte har haft någon form av audi, är lite av en volvo
fantast om man säger så, har bonkat till ovanför instrument paneln och den visar ingen form av
liv, joch jag viste om det var säkringar tanken slog mig men jag trodde mera på wire styrt men ska kolla
på detta, ska hämta bilen idag fasst senare har även råkat ut för drivaxelras men det sk vi inte gå in på denna tråd,

mera tips är välkommna

Mvh Christopher

Okay, vad har du för årsmodell på den?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Kigge90
31 oktober 2008 · 250 Inlägg

års modell är utav 90 års modell, säger då detta rackarns audi håller inte för lite burn wink

Om något funkar skruvar genast isär kolla vad felet är :D
Volvo 960 (1997)
te_wik Forummoderator
31 oktober 2008 · 12 813 Inlägg

Chn90 skrev:
års modell är utav 90 års modell, säger då detta rackarns audi håller inte för lite burn wink

Då är det nog så att du har elektronsk hastighetsmätare smile

Bara kolla kablar och säkringar, mäta i kontakten om du ens frå ström dit osv.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Kigge90
31 oktober 2008 · 250 Inlägg

okej då blir det en snabbis förbi feltema och inför skaffa sig ett sådant instrument kan ju vara bra att ha

Om något funkar skruvar genast isär kolla vad felet är :D
Volvo 960 (1997)
SjodinsBubbla Gladen Beetle
31 oktober 2008 · 237 Inlägg

Att instrumenteringen på audi 80 lägger av. Brukar oftast bero på kabelbrand eller att det oxiderar. Vanligt på dessa bilar.

Volkswagen The Beetle TSI 105 "Gladen Beetle" (2012)
Kigge90
31 oktober 2008 · 250 Inlägg

okej, ska man  kolla kablarna under ratten eller finns det något sätt så man kan ta loss själva Instrument paneln ? hur lossar jag har inte sett något som få den lossa =/

Om något funkar skruvar genast isär kolla vad felet är :D
Volvo 960 (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang