2839
Sök

Blev påkörd lite lätt idag..whiplash?

410 Inlägg
2 november 2008
#21
Har varit med om det samma när jag var kanske 7-8 år gammal är nu 18 men det är inget jag känner av nu iaf som tur är!

Copyright @ Rybbs Production

174 Inlägg
2 november 2008
#22
Dennis-76 skrev:
ta ingen klumpsumma medengång det kan vara bestående oberoende på  hastighet ge dig inte för försäkringsbolaget om dom vill gå tillgodo med engång
Väldigt klokt skrivet, något som jag glömde bort att nämna.
Volvia gav mig ca 98 000 kronor en relativt kort tid efter olyckan.
Enligt min advokat och en bekant som jobbar på f-bolag är det en riktig skitsumma, men dom gör så för att man ska "vara nöjd och hålla käften".

Till TS:
Skulle problemen fortsätta och förvärras, acceptera ingen "uppgörelse" sålänge det inte handlar om en månatlig ersättning på obestämd tid.
Jag har gått miste om ca 5 000 kronor netto per månad i nästan 2 år nu och fortsätter gå utan ersättning så länge tvisten med bolaget pågår.
Jag har full medicinsk dokumentation men tyvärr en del klumpiga uttalanden från den mer eller mindre inkompetenta personalen på vårdcentralen.

Ligg på vården stenhårt och "fega" inte, säg precis som det är, begär att få veta vad dom skriver in i dina journaler.
Skulle det bli tal om längre sjukskrivningar och sånt så kommer f-bolaget rota i hela din medicinska historia. Har du sökt för en nackspärr för 10 år sen så kommer dom hugga på det om du har otur.
Nästan lite maffiafasoner men så är det ju så fort det gäller pengar...

Nu verkar det som att jag överdramatiserar lite men jag uttrycker mig så drastiskt bara för att jag absolut inte vill att någon ska hamna i min situation, det är inget roligt kan jag säga. roll


3 650 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
#23
Ritigt bra svar JontaK å alla andra! nu vet jag precis vad jag ska göra. Känner inte mkt idag i nacken, är inte stel lr så heller. Tänkte kontakta f bolaget imorgon samt gå till doktorn.


2 982 Inlägg
2 november 2008
#24
Pettan8 skrev:
Blev påkörd för två år sen. då kändes det knappt nått , nu har jag konstant värk i nacken. Man skulle ha gått till läkaren... jag blev påkörd i ca 45 km/h
1)jag voltade med företagsbilen i 70km/h i kista ind.omr. (finns galen kurva där)
2)blev påkörd från sidan i 80km/h -
3) rammad av lastbil i 60km/h..

detta för 2-3år sedan, idag har jag konstant ont i nacken....
men vid skadetillfället var jag chockad och kände ingen som helst smärta.
smärtan kom dagarna efteråt...
gick på voltaren som är skitbbra för musklerna i nackområdet..
det rensar slagg och ökar blodcirkulationen tydligen.

men smärtan finns kvar ändå.

håller med ovanstående talare samt SMAJLYs inlägg stämmer skitbra in på mig.
kontakta läkare, annars kan f-bolaget ifrågasätta varför du inte kontaktat läkaren direkt.
samt dumt av dig att inte ta regnummer på den bilen som kört in i dig.
hans försäkringsbolag ska betala dina läkarbesök samt mediciner.
u will feel it.

jag har huvudvärk 4ggr i veckan, då måste jag ligga i ett mörkt rum och kan inte göra ngt alls.
förlorar vä'ldigt mycket fritid etc....
men orkar inte med mediciner etc. utan massage från frugan och enmassa tigerbalsam
Senast redigerat av Residence (2 november 2008)


672 Inlägg
2 november 2008
#25
Som sagt dokumentera det... problemen kan komma långt senare.

Själv blivit påkörd 2 ggr för ett gäng år sen i betydligt högre hastigheter, haft tur som sluppit problem.

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

174 Inlägg
4 november 2008
#26
Kesler skrev:
Ritigt bra svar JontaK å alla andra! nu vet jag precis vad jag ska göra. Känner inte mkt idag i nacken, är inte stel lr så heller. Tänkte kontakta f bolaget imorgon samt gå till doktorn.
Om smärtorna finns kvar och dom skelettröntgar utan att hitta något, insistera på att dom gör CT- och/eller MR-röntgen!
Där syns eventuella skador i mjukdelar och små skelettskador bättre.

Jag har legat inne på sjukhus i tre dygn nu (kom hem idag) p.g.a att jag svimmade av mina nack/ryggsmärtor och blev liggande i timmar på golvet, medvetslös.
Ta det som en uppmaning att vara riktigt noga med uppföljning efter en krock, gäller både TS och alla andra som har smällt.


Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
4 november 2008
#27
hmm... en fråga nu när vi ändå snackar om olyckor, ja voltade me en bil för 7-8 månader sen ungefär.
samma där ja kände inte så mkt just då. men nu i efterhand så blir ja ofta stel i nacken o får ont i ryggen.. kanske nått samband ?

Inspiration comes standard

2 982 Inlägg
4 november 2008
#28
Edvinoo skrev:
hmm... en fråga nu när vi ändå snackar om olyckor, ja voltade me en bil för 7-8 månader sen ungefär.
samma där ja kände inte så mkt just då. men nu i efterhand så blir ja ofta stel i nacken o får ont i ryggen.. kanske nått samband ?
samband... JA skulle jag våga säga.


Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
4 november 2008
#29
Residence skrev:
Edvinoo skrev:
hmm... en fråga nu när vi ändå snackar om olyckor, ja voltade me en bil för 7-8 månader sen ungefär.
samma där ja kände inte så mkt just då. men nu i efterhand så blir ja ofta stel i nacken o får ont i ryggen.. kanske nått samband ?
samband... JA skulle jag våga säga.
kanske lite sent att påpeka det för doktorn kanske ?
ja e truckförare me så att man sitter ju ofta o vrider på huvet stup i kvarten men ja hade ont redan innan ja börja köra truck men de e värre nu

Inspiration comes standard

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
4 november 2008
#30
så det ni menar är :


Om man blir påkörd i en låg hastighet är , ta förarens regskylt och uppg, ta kontakt med läkare och säga att man blev påkörd lätt bakifrån och vill kolla upp de, sen därefter ringa F-bolaget och säga ja blev på kör bakifrån av bla bla med regskylten bla bla, vad säger dom då ?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
4 november 2008
#31
Residence skrev:
Pettan8 skrev:
Blev påkörd för två år sen. då kändes det knappt nått , nu har jag konstant värk i nacken. Man skulle ha gått till läkaren... jag blev påkörd i ca 45 km/h
1)jag voltade med företagsbilen i 70km/h i kista ind.omr. (finns galen kurva där)
2)blev påkörd från sidan i 80km/h -
3) rammad av lastbil i 60km/h..

detta för 2-3år sedan, idag har jag konstant ont i nacken....
men vid skadetillfället var jag chockad och kände ingen som helst smärta.
smärtan kom dagarna efteråt...
gick på voltaren som är skitbbra för musklerna i nackområdet..
det rensar slagg och ökar blodcirkulationen tydligen.

men smärtan finns kvar ändå.

håller med ovanstående talare samt SMAJLYs inlägg stämmer skitbra in på mig.
kontakta läkare, annars kan f-bolaget ifrågasätta varför du inte kontaktat läkaren direkt.
samt dumt av dig att inte ta regnummer på den bilen som kört in i dig.
hans försäkringsbolag ska betala dina läkarbesök samt mediciner.
u will feel it.

jag har huvudvärk 4ggr i veckan, då måste jag ligga i ett mörkt rum och kan inte göra ngt alls.
förlorar vä'ldigt mycket fritid etc....
men orkar inte med mediciner etc. utan massage från frugan och enmassa tigerbalsam
Det framgår i TS första inlägg att han faktiskt tog regNR på bilen som körden in i han smile

MVh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

2 283 Inlägg
4 november 2008
#32
Besök läkare så har du det skrivet att du har kollat dig så det inte blir några fler problem i framtiden som du bara kommer in och säger för det lär ju inte vara trovärdigt.

R.I.P. Michael Jackson!

1 796 Inlägg
4 november 2008
#33
Som det sagts tidigare, se till att kontakta läkare.
En whiplashskada är inte att leka med, lever själv med en sådan som i mitt fall innebär daglig värk i nacke, axlar, rygg och huvud. Äter dagligen Tramadol + Panodil Ext. för min värk och då är jag ändå inte fri från det. En skada som jag får leva med resten av livet och det är fan inte skoj...
Har fått en mindre ersättning hittills, men hoppas på mer då kostnaderna kring min skada är stora.
Skadan skedde i mars 2000 och dom verkliga besvären som jag har idag gjorde sig inte påminda förrän lång tid efteråt.

Sen bör du alltid anmäla en kollision till ditt försäkringsbolag, ni kanske inte hittade nåt vid skadetillfället men det kan ändå finnas skador bakom som man inte sett. Anmäl skadan och se till att en auktoriserad verkstad besiktigar bilen. En anmälan gör också att vållande till olyckan finns registrerad ifall det skulle bli några problem med din nacke osv, någon ska ju betala det och då är det alltid lättare att få sitt eget bolag att jobba med fallet om det finns en vållande motpart som skall betala.


12 086 Inlägg
5 november 2008
#34
Residence skrev:
Pettan8 skrev:
Blev påkörd för två år sen. då kändes det knappt nått , nu har jag konstant värk i nacken. Man skulle ha gått till läkaren... jag blev påkörd i ca 45 km/h
1)jag voltade med företagsbilen i 70km/h i kista ind.omr. (finns galen kurva där)
2)blev påkörd från sidan i 80km/h -
3) rammad av lastbil i 60km/h..
Vadå i samma olycka? tongue Dagens ods till dig isf!


Sök