3105
Sök

Rolla bil

424 Inlägg
29 september 2005
Trådstartare
Tjena

hade tänkt rolla bilen min i någon stygg färg eftersom jag vill lägga pengar på annat. Vad ska man använda för färg och vad kan jag förvänta av resultatet?

hade först tänkt mej spraya bilen med vanliga graffe-burkar + klarlack, men det känns som att rolla kommer att gå mkt bättre?

va säger ni?

/pannkakan

**// Toyota \\**

Corrado Club Sweden
73 Inlägg
29 september 2005
har en vän som också är intresserad av detta, han ska måla sin bil i svenska flaggan till vm 2006 så följer tråden med spänning.

125 Inlägg
29 september 2005
Ford blå rolla jag och en polare våran ascona B som vi hade som projektarbete i 3an och det blev riktigt bra faktiskt för att vara rollad, var några som trodde den var garagelackad. Och på bilderna vi tog ser den lackad ut. Var noga med maskering och gå flera varv.

424 Inlägg
29 september 2005
Trådstartare
okej, det blir bra yta alltså?
Vad använde ni för färg? stor skillnad i resultat jämfört med samma färg på spray?

jag vill satsa på en snygg färg, som ser ut som dyr speciallack, men egentligen är vanlig svensson-färg. Tänkte mej laser-blå lr liknande, men blir det samma sak med rollern eller krävs det riktig lack för att en sådan färg ska bli bra?

vilken färg målade ni er ascona jojje?

/pannkaka

**// Toyota \\**

Envis optimist
454 Inlägg
29 september 2005
Har inte sätt nån rollad bil än som man inte kan se att den är rollad så jag är lite skeptisk. Jag skulle nog sraya!

2 122 Inlägg
29 september 2005
körde med markerings grön på en folkracer blev riktigt bra för att va rollat men jag körde med dyra rollers

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

424 Inlägg
4 oktober 2005
Trådstartare
men va ska man ha för styp av färg????
utomhus oljebaserad llr???

**// Toyota \\**

424 Inlägg
9 oktober 2005
Trådstartare
Hej, det blir sprutmålning med tryckluft som gäller. åter kommer med bilder på arbetsgång o resultat. jag vet fortfarande inte vad för sortsfärg jag ska ha men nåt som ja kan blanda ut me lacknafta är väl att föredra. nån som har koll o vet?`

/payya

**// Toyota \\**

677 Inlägg
10 oktober 2005
Falu rödfärg kanske kan va nått?

224 Inlägg
10 oktober 2005
Spraya med burk röstar jag för. Sen på med klarlack i stora mängder tongue
Färg: Orange eller grön
Senast redigerat av Ztyler_740 (10 oktober 2005)

Ford Focus ST-Line 2018

99 Inlägg
10 oktober 2005
En tjejkompis målade sin bil med pensel. Hon valde någon blå färg och det vart faktiskt helt okej smile

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?

424 Inlägg
10 oktober 2005
Trådstartare
okej tack för färgförslagen, men går de verkligen me vanlig oljebaserad färg??
borav6: faluröd är vattenbaserad, lär inte funka så bra
ztyler740: jo, de skulle nog bli lättare me vanlig spray (kan fixa för 30 kr burk) men ja vill testa sprutmåla smile

**// Toyota \\**

424 Inlägg
10 oktober 2005
Trådstartare
hehe ja de borde ju gå för ugnefär samma summa för mej.
fast ja behöver lacknafta också, för att spä ut färgen.

kommer jag under 300 måntro? wink

**// Toyota \\**

Envis optimist
454 Inlägg
10 oktober 2005
Nån som vet hur mkt färg det behöva ungefär för att sprutmåla hela bilen? Hur många lager behöver man?

143 Inlägg
15 maj 2006
740glidarN skrev:
När ja hadde A-traktor rollade ja den mattsvart för 188kr (roller, färg, tejp) Blev helt ok faktiskt big_smile

Vad hade du för färg? satt den bra inge lack släpp?

With bloody hands i cant deny

Sök