3404
Sök

tips på att få ut fler hästar ur 740:N

254 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
#1
jag har en 740 B230F finns de några lätta saker man kan göra för att få nån häst till:P så man drar en liknande motor??

5 089 Inlägg
254 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
#3
systemet har jag:P finns de något lättare eller de e bara önsketänkande??

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
11 november 2008
#5
Släng Pulsairen o Egr år skogen, får du några hk tillbaka, För de större effekt höjningarna så borde du lyfta av toppen, inget svårt jobb på en sån. Plana, byt kam, porta, större ventilar etc

Annars turbo motor...

//David
Senast redigerat av 99_turbo (11 november 2008)

254 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
#6
kan amn sätta turbo på en bil som inte har de orginal.. srry om jag verkar korkad är inte så hemma i trimmning

482 Inlägg
11 november 2008
#7
ralle_91 skrev:
systemet har jag:P finns de något lättare eller de e bara önsketänkande??

systemet ger typ +-0 om du inte gör något mer, det bästa och lättaste är att plana toppen, vassare kam och ett extractor. Om det är för svårt så är det bara byta bil lr nöja dig med det du har

just real power
no turbo shit

254 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
#8
vad är ett extractor

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
11 november 2008
#9
ralle_91 skrev:
kan amn sätta turbo på en bil som inte har de orginal.. srry om jag verkar korkad är inte så hemma i trimmning

Ja det går, men du måste ju ändra o bygga om endel, Olja ska till turbon o retur också.
Inget större jobb fakiskt. Finns adaptrar till det. Mer bensin måste du ha också, annan pump + chip

Men du kan inte köra med så högt laddtryck.

//David

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
11 november 2008
#11
ralle_91 skrev:
vad är ett extractor

Ett Grenrör som har exakt lika långa rör dvs mer effekt

//David

Refined
1 770 Inlägg
11 november 2008
#12
Alltså ett extractor grenrör. Dvs mycket bättre flöde än orginal grenröret.

Whatever :)
1 652 Inlägg
11 november 2008
#13
Istället för att till med att krånga så himla mkt så byt till en 531 topp som sitter på 940:ins turbo.. den är redan portad och planad och där har du VX3 kamen i redan. sen chip på de och extractor.. så kan jag lova dig att du susar iväg ..

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

254 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
#14
jag hade för mig att motorn måste ha ett visst motstånd för att den ska gå bra

254 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
#15
tack för svaren!!

864 Inlägg
11 november 2008
#16
Om man inte har en förkärlek till sugmotorer eller någon annan speciell anledning att behålla sugvolon så är det i regel alltid ett bättre val att sälja den och köpa en turbo istället. Mellanskillnaden för en turbo är i regel lägre än att utföra det som har nämnts i tråden. Med extraktor, chip topp osv kanske du kommer upp i 140-150hk, en TIC har 170 och är avsevärt mer lättrimmad.
Senast redigerat av Tuffhaggman (11 november 2008)


Sök